Okruh okolím Telče přes Mrákotín a Řásnou
Ilona Pavlatová
Pěkná trasa krajinou České Kanady, které vévodí město Telč, kde je toho k vidění nejvíc. Okruh vede přes Borovnici a Dobrou Vodu, kde můžete navštívit barokní kostelík tyčící se na kopci nad obcí. V Mrákotíně se zastavujeme ve vyhlášené restauraci Na kovárně. Pokračujeme přes Lhotku do Řásné a odtud míříme přes obec Vanov zpět k Telči.

žst. Telč - Staré Město

Trasa má střední obtížnost, terén je zvlněný, v některých místech je třeba zdolat kopec. Stoupání, ale nejsou dlouhá. Většina trasy vede po pěkných, nefrekventovaných silnicích. Trasa je vhodná i pro větší nebo zdatnější děti.

Od žst. Telč - Staré Město se vydáváme vpravo a po 350m přijíždíme okolo Staroměstského rybníka ke křižovatce ul. Špitální a Radkovská. Rovně projíždíme na ul. Radkovskou. Po 200m vjíždíme opět rovně na ul. Dačická, ale po dalších 200m ji opouštíme vlevo na polní cestu ústící v ul. Polní. Po 300m jedeme na křižovatce rovně na ul. 28. Října. Za 250m odbočujeme vlevo na cyklostezku 5261 (u. Hornomyslovská).

Po 2km přijíždíme ke křižovatce v Horní Myslové, u autobusové zastávky Borovná rozc. odbočujeme vpravo, stále jsme na cyklo 5261. Za 2,5km se dostáváme do Borovné. Zde dobře sledujte cyklotrasu 5261, odbočuje vpravo mezi domy č. 4 a 5. Dále stoupáme 650m do kopce a další 1km sjíždíme ke křižovatce, kde odbočujeme vlevo na Dobrou Vodu. U rozcestníku Dobrá Voda (cca 600m) odbočujeme vpravo (cyklo 5261 a modrá turistická značka).

Za 500m opouštíme cyklostezku 5261 vpravo a pokračujeme 750m po cyklostezce 5021 do Mrákotína. Na křižovatce se silnicí 23 odbočujeme vpravo a po 200m přijíždíme k restauraci Na kovárně. Dál jedeme stále po cyklo 5021, která se po 250m stáčí vlevo a pokračuje do Lhotky (2km). Jedeme dál 1,5km do Řásné, kde odbočujeme vpravo na cyklo 5126 a červenou turistickou značku (Březinova cesta).

Po 700m jedeme dál už jen po cyklo 5126, stále se držíme na silnici. Projíždíme obec Vanov a po 1,5km u autobusové zastávky Vanov odbočujeme vlevo (cyklo 5126). Pokračujeme další 2 km na křižovatku s ul. Batelovská, tady odbočujeme vpravo. Cyklostezky 5126 se držíme další 2km až k Dolní bráně v centru Telče. Projíždíme nám. Zachariáše z Hradce, které opouštíme na jeho konci ulicí Palackého.

Projíždíme Horní bránou, přetínáme ul. Svatoanenská a dál jedeme ul. Furchova, Tobiáškova a Na Korábě (cyklo 5125). Cesta dál vede okolo Staroměstského rybníka ul. Maškova, na jejím konci odbočujeme vpravo a po 500m pokračujeme vlevo zpět k nádraží (cca100m).

Telč – historické centrum, zámek, zámecký park, www.telc.eu