Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Okruh podél Dunaje z Aschach an der Donau
Bóža Bílek
blue
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
3
Ne
Pohodová trasa po asfaltu podél Dunaje. Atraktivní prostředí je dáno kopcovitým okolím, kde se Dunaj na rozdíl od jiných úseků zařezává do údolí a výrazně se klikatí. Trasa je oživena i nutností převozu, který je v provozu od května do září. Trasa je určitě vhodná i pro děti a lze ji zkrátit na polovinu. K dispozici je i více možností občerstvení.

Začátek trasy:

Veřejné parkoviště v obci Aschach an der Donau, na břehu Dunaje, hned u mostu.

Náročnost:

Povrch trasy je po celé délce tvořen perfektním asfaltem bez stoupání. Vede po cyklostezce, na které jen výjimečně potkáte nějaký ten pomalu jedoucí automobil, takže bez problémů můžete absolvovat s dětmi. V případě potřeby je možné jí výrazně zkrátit cca na polovinu využitím převozu v obci Untermuhl.

Popis trasy:

Z parkoviště, u kterého je hned příjemná pekárna a cukrárna, se vydáte mezi domy mírně do kopce a potom doleva na hlavní silnici, kde odbočíte doleva k řece. Přejedete přes most a za ním Vás značená cyklostezka svede doleva mezi domy k řece. Po značené cyklotrase R2 bez problémů dorazíte po cca 2,5 km k vodní elektrárně, kterou minete a pokračujete dál až k přívozu Bremsberg. Přívoz Vás převeze do vesničky Untermuhl, kde je i první možnost občerstvení.

Projedete vesničkou, na rozcestí se dáte doleva přes mostek, za ním doprava a obloukem pod ním se opět dostanete na levý břeh Dunaje. Pokračujete údolím podél řeky až do vesnice Obermuhl an der Donau, kde je dobrá restaurace s širokým výběrem občerstvení. Na kraji vesničky minete přívoz, ke kterému se následně vrátíte a necháte se převézt na druhou stranu řeky.

Z tohoto místa už Vás čeká návrat po druhé straně řeky v délce cca 17 km.

Tipy:

Zámek Neuhaus an der Donau – z obce Untermuhl po občerstvení si můžete rovinovou část doplnit o kratší stoupání v délce cca 2,5 km (převýšení 140 m) a navštívit zámek především s cílem výhledů do atraktivního údolí Dunaje.

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost