Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Vzdálenost:
okruh PR Království a Hradecký rybník
blue
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
2
Ano
Kromě délky příjemná nenáročná trasa, různorodá. Cca z jedné poloviny po místních silničkách s malým provozem, jinak kombinuje asfaltové a štěrkopískové, dobře sjízdné povrchy. Projedete PR Království a také „ptačím rájem“ Hradecký rybník.

Začátek trasy:

žst. Brodek u Přerova

Náročnost:

Trasa s minimálním, neznatelným převýšením. Převážně po dobrém asfaltu, průjezdy přírodní rezervací Království a skrze rybníky u Tovačova jsou částečně po štěrkopískových cestách.

Popis trasy:

Od nádraží v Brodku vyrazíte podél trati na hlavní silnici, dáte se doprava a hned poté doleva, směrem na Majetín. Podél silnice vede cyklostezka, značená jako 6049. Po ní v Majetíně odbočíte doleva a pokračujete po cyklotrase a místní silnici podél pískoven (ty bohužel nejsou ke koupání vhodné). Za zatáčkou na křižovatce odbočíte doleva, po cyklotrase č.6061 a zakrátko dojedete k hospůdce V Podlesí.

Zde Vám doporučuji se zastavit na občerstvení a odpočinek, zejména pokud jedete s dětmi. Hospůdka je velmi netradiční, nabízí řadu atrakcí a her, mimo provozní dobu se dokonce můžete sami obsloužit a nechat peníze v kasičce. Necelých 100 metrů za hospůdkou odbočíte doleva, přejedete trať a po chvíli, na rozcestí u lesa se dáte prudce vlevo na lesní cestu. Cik-cak projedete v pohodě rezervací, vyjedete z lesa, asi kilometr pojedete po polní cestě, přejedete Moravu a v obci Bolelouc se na silnici dáte doleva.

Trasa je odtud značená jako 4. Moravská stezka a dovede vás až k Hradeckému rybníku. Tato pasáž je docela atraktivní, budete mít možnost vidět velké množství vodních ptáků z bezprostřední blízkosti. Na konci rybníka si můžete udělat krátkou odbočku do Tovačova k zámku, případně k občerstvení. Jinak za rybníkem odbočíte doleva po polní cestě, opět přejedete přes Moravu. Asi po kilometru vás cyklotrasa č. 6049 povede doprava podél lesa a dále skrz les až na silnici. Na ní odbočíte doleva a přes obec Citov dojedete zpět do Brodku u Přerova.

Tipy:

Kdo rád pozoruje ptáky, může si s sebou vzít dalekohled, k vidění je jich opravdu hodně.

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost