Okruh přes historickou Lomnici
Ilona Pavlatová
Z Lomničky se pěknými stezkami dostanete do nedaleké Lomnice, jejíž historie sahá až do 13. století. Část trasy vede krásnou přírodou podél řeky Svratky. Občerstvit se můžete především v Lomnici.

Parkoviště u obecního úřadu v Lomničce, případně lze trasu nastoupit na žst. Štěpánovice nebo Borač.

Střední náročnost volíme kvůli táhlému kopci z Lomnice do Ochozu u Tišnova, jinak je cesta pohodová. Převážně se povezete oddělenými cyklostezkami s pěkným povrchem nebo po málo frekventované silnici.

U rozcestníku Lomnička-Bus přejíždíme vlevo potok Besének a odbočujeme vpravo na cyklostezku Tišnovsko. Separátní cyklostezkou se vezeme 2km do obce Šerkovice, kde odbočujeme vpravo a po 80m vlevo. Stále se držíme cyklostezky Tišnovsko a zároveň modré značky, která nás po 2km přivádí do Lomnice, zde vpravo opouštíme modrou značku a dále se držíme jen cyklostezky č.1, Tišnovsko, ta po 950m zahýbá vlevo a za mostkem znovu vlevo.

Za 400m se dostáváme na náměstí v Lomnici a napojujeme se na žlutou značku kopírující dál již jen cyklostezku č.1. za 70m odbočujeme vpravo a za 700m vlevo směr Ochoz u Tišnova. Začínáme stoupat 1,5km. Projíždíme Ochozem u Tišnova a za 4km se stáčíme vlevo na červenou značku. Pokračujeme 1,2km, dále vpravo přejíždíme řeku Svratku a 2km se držíme červené značky. Projíždíme obec Borač a po cca 400m odbočujeme vpravo.

3,6km se vezeme po cyklostezce EV4, Tišnovsko k nádraží ve Štěpánovicích. Za nádražím zahýbáme vlevo na žlutou značku a po 150m zatáčíme vpravo. Držíme se cyklostezky Tišnovsko 2,2km zpět do Lomničky. Odbočujeme vpravo a po 350m vlevo. Do cíle zbývá posledních 500m.

Městys Lomnice, www.lomnice.cz

Zámecký mlýn, Lomnice (https://www.vodnimlyny.cz/mlyny/objekty/detail/2943)

Dřevěná krytá lávka, Prudká

Dřevěná zvonice Podolí

Možnost napojení na trasu: Přes Čebínku do Tišnova a Štěpánovichttps://www.pruvodce-kolobehem.cz/trasy/pres-cebinku-do-tisnova-a-stepanovic

Možnost napojení na trasu: Okruh z Tišnova přes Předklášteří na Babylón a rozhlednu Křivošhttps://www.pruvodce-kolobehem.cz/trasy/okruh-z-tisnova-pres-predklasteri-na-babylon-a-rozhlednu-krivos