Okruh z obce Ledce plzeňským venkovem po opuštěných okreskách s výhledy
Bóža Bílek
Pohodová trasa převážně po minimálně frekventovaných okreskách s hezkými výhledy do okolí. Vhodná trasa pro odpolední „fitness“ vyjížďku nebo také jako půldenní výlet spojený s návštěvou lesa.

Parkoviště zdarma v obci Ledce. Možnost zahájit od žst. Horní Bříza a na trasu po cca 2 km navázat.

Trasa je spíše „lehčí“ červená. Náročnost je dána pouze výškovým převýšením, které ovšem není velmi náročné, protože je budete absolvovat po dobré asfaltové silnici. Houpavé stoupání Vás bude provázet v první třetině trasy, poté si budete užívat spíše klesání. Trasa vede dominantně po dobrém asfaltu, pouze několik úseků vede po pěkných polňačkách.

Z obce Ledce vyrazíte po silnici směrem vzhůru, po opuštění obce v mírném klesání projedete vesničkou Žilov a následně budete střídavě stoupat a jet po rovině přes vesnici Tatiná. Před obcí Tlučná na křižovatce odbočíte doprava na hlavní silnici, po které ale pojedete jen krátce, a navíc pouze skrz obec, takže se nemusíte obávat projíždějících aut, který není ani zde mnoho. Na horizontu za obcí Tlučná odbočíte ze silnice doleva a po pěkné okresce dojedete do Horní Bělé. V Horní Bělé na křižovatce odbočíte doleva a asi za dva kilometry dorazíte do vesničky Hubenov. Na začátku obce odbočíte doleva po modré turistické značce. V Hubenově ne nejvyšší bod vaší trasy, odtud už budete převážně klesat. Projedete lesem a v první ostré zatáčce serpentin odbočíte doprava na lesní cestu. (pokud jí minete, nic se neděje, projedete serpentiny a na začátku obce Lhotka odbočíte doprava po modré značce). Za chvíli vyjedete z lesa a budete pokračovat po hezké polní cestě podél lesa s výhledy až do Kunějovic, minete rybníček a krátce nato vjedete na silničku, po které se dáte doprava a následně pořád rovně až do Všerub. Ve Všerubech u kostela pojedete doleva, projedete obcí a za obcí na křižovatce zahnete doprava a následně po asi půl km mírného sjezdu za potokem odbočíte doprava na okresku, podél potoka Třemošná. V mírném klesání dojedete do vesničky Příšov, kde za kostelem v zatáčce opustíte silnici a dáte se po cestě do mírného stoupání. Po cca 750 metrech narazíte na rozcestí, navážete na zelenou turistickou značku doprava a po pěkné polňačce s výhledy si užijete mírný sjezd až do Ledce. Kdo se chce na konci trasy vyhnout stoupání, může pokračovat po hlavní silnici až do Ledce, závěrečná jízda polňačkou ale stojí za to.

Kdo přijede vlakem a vystoupí v žst. Horní Bříza, vydá se od stanice směrem na Žilov, kde naváže na zmapovanou trasu.

Ten, kdo má rád památky, může v Kunějovicích odbočit a navštívit cca 2 km vzdálený renesančně-barokní zámek vystavěný na místě středověké tvrze ze 14. století

Několik set metrů za Horní Bělou se zastavte u kapličky Sv. Martina a prohlédněte si Hornobělské kamenné spirály s vytesanými obrazci a také následně Megalitický kamenný kruh (napravo v poli za kapličkou)

V sezóně si můžete výlet spojit se sběrem hub a jiných lesních plodin, lesů je zde hodně a jsou na houby bohaté.