Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Okruh z Troubska přes Nebovidy do Želešic okolo mostů nedokončené dálnice
Ilona Pavlatová
red
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
3
Ano
Středně náročný okruh s vyhlídkami na Brno a okolí vede také okolo několika mostů nedokončené „Hitlerovy“ dálnice. Příjemnou projížďku slibuje i cesta u říčky Bobravy. Zajímavým místem je také kamenolom v Želešicích připomínající „měsíční krajinu“. Na trase je několik občerstvovacích možností.

Začátek trasy:

Parkování Troubsko u hřbitova, žst. Troubsko

Náročnost:

Trasa vede po nezpevněných, polních cestách i asfaltkách. Místy se jede i po nefrekventovaných silnicích. Je nutné zdolat dva výraznější kopce v terénu. Za odměnu jsou ale příjemné sjezdy po dobré cestě.

Popis trasy:

Parkujeme v Troubsku u hřbitova, na silnici odbočujeme vpravo a po cca 700m přejíždíme koleje u vlakové stanice Troubsko. Po 50m za Hospodou Vechtrovna odbočujeme vlevo na pěšinu vedoucí podél železniční dráhy. Za 500m odbočujeme z pěšiny vpravo, cesta se zde rozšiřuje a přivádí nás po necelých 800m do Ostopovic na křižovatku ulic Osvobození a Nová, v těchto místech odbočujeme vlevo a po 40m vpravo. Po 200m přijíždíme k hlavní silnici (ul. Lipová) a zahýbáme vpravo. Po 80m odbočujeme vlevo a jedeme 100m. Projíždíme okolo knihovny.

Za nedlouho se cesta zužuje a po 350m zastavujeme u prvního mostu nedokončené dálnice – Přední hora. Jedeme dalších 600m a sjíždíme cca 70m k druhému mostu Hitlerovy dálnice – Urbanův kopec. Odbočujeme vlevo a po 60m vpravo. Jedeme 1,3km k vyhlídkovému místu a dál sjíždíme asi 500m k hlavní silnici v Nebovidech. Po levé straně je vidět další z mostů nedokončené dálnice - Nebovidy. Na silnici pokračujeme vpravo a po 100m vlevo. Po dalších cca 200m odbočujeme vlevo a míříme ke čtvrtému mostu nedokončené dálnice – Púllán, který máme po levé ruce. Tento most je poměrně zarostlý vegetací, je snadné ho minout.

Po necelých 200m se držíme mírně vlevo a pokračujeme polní cestou. Za dalších 200m odbočujeme vlevo a stoupáme 500m k prvnímu vrcholu cesty. Jedeme 350m k dalšímu vyhlídkovému místu. Za dobré viditelnosti je odtud vidět až do Rakouska. Po cca 400m se cesta začíná stáčet vlevo. Pod námi je lom. Projíždíme ovocný sad a po 2km se dostáváme, pěknou cestou z kopce, k hlavní silnici v Želešicích (24. dubna). Jedeme 1km a odbočujeme vpravo. Za 600m pokračujeme kolem posledního mostu nedokončené dálnice a po dalším1km odbočujeme vpravo na most přes řeku Bobravu, za kterým odbočujeme vlevo.

Podél Bobravy jedeme 2km a odbočujeme vpravo (první odbočka vpravo za Novým mlýnem). V těchto místech cesta opět stoupá terénem a my míříme k druhému vrcholu. Za 600m se stáčíme vlevo. Po dalších 850m cesta začíná opět klesat. Za 200m se napojujeme na pěknou, širší cestu. K hlavní silnici v Nebovidech přijíždíme cca po 750m a odbočujeme vlevo – zároveň cyklostezka č. 403.

Po silnici jedeme z mírného kopce 2km, držíme se vpravo a po 500m opouštíme silnici za druhým mostem přes Troubský potok vpravo na žlutou turistickou značku. Po 20m odbočujeme vlevo a lesní cestou se za 750m dostáváme k Podskalnímu mlýnu, odkud to je k hlavní silnici 900m. Křižovatku přejíždíme rovně a po 400m přijíždíme zpět k Hospodě Vechtrovna. Stejnou cestou se vracíme k parkovišti u hřbitova v Troubsku.

Tipy:

Mosty nedokončené „Hitlerovy“ dálnice (https://alena.ilcik.cz/1502-ostopovice.php)

Stezka Pohádkový potok (pro děti)

Cukrárna u Kulaté, Želešice

Hospoda Vechtrovna, Troubsko

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost