Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Okruh ze Starého Města do Uherského Ostrohu a zpět
Ilona Pavlatová
blue
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
3
Ano
Okruh vede podél Baťova kanálu, kolem Ostrožských jezer i lázní v Ostrožské Nové Vsi. Zajíždíme až do Uherského Ostrohu a stejnou cestou se vracíme do Ostrožské Nové Vsi. Dále pokračujeme po pěkných stezkách do Kunovic, Uherského Hradiště a zpět do Starého Města. Vzhledem k délce je trasa vhodná pro i starší nebo zdatnější děti.

Začátek trasy:

Přístaviště Staré Město, variantně také blízká žst. Uherský Brod

Náročnost:

Nenáročná trasa vede převážně po krásném asfaltu. V úseku Kostelany nad Moravou a Ostrožská Nová Ves se stezka (4a) mění v lesní cestu, kde za mokra můžete potkat pár kaluží, ale jinak je trasa bez větších problémů sjízdná. Převýšení je zde minimální.

Popis trasy:

Ze Starého Města se vydáváme do Uherského Ostrohu. Cestou tam volíme cyklotrasu č. 4a, navazující na cyklotrasu č.4. Podél Baťova kanálu přijíždíme do Kostelan nad Moravou. Přejíždíme přes silniční most a odbočujeme vlevo. Po pár stovkách metrů se mění asfaltová cyklostezka 4a (47a) v lesní cestu, která může být po dešti trochu blátivá, ale sjízdná. Přijíždíme k Ostrožským jezerům a v Ostrožské Nové Vsi se opět napojujeme na cyklostezku č. 4 vedoucí po pěkné asfaltové cestě až do Uherského Ostrohu, k zámku Uherský Ostroh a blízkému Moto veteran muzeu.

Stejnou cestou se vracíme do Ostrožské Nové Vsi, ale dál pokračujeme kolem Sirnatých lázní, odkud do Kunovic (cyklo č.4) pokračujeme kolem leteckého muzea ., Asi po dvou km odbočujeme doprava podél řeky Olšavy a po cca 400m odbočujeme vlevo na most. Přes Uherské Hradiště přijíždíme zpět do Starého Města. Všechny cyklotrasy vedou mimo frekventované silnice. V Uherském Hradišti je stezka součástí širokého chodníku.

Tipy:

V Uherském Ostrohu nebo ostrožské Nové Vsi můžete nasednout na vlak a vrátit se do Starého Města po železnici.

Pokud máte čas, využijte koupání na přírodním koupališti Albatros v Ostrožské Nové Vsi.

Můžete navštívit Letecké muzeum Kunovice nebo Slovácký sklípek, který je nedaleko.

V Uherském Hradišti zavítejte do Jezuitské zahrady nebo k Františkánskému klášteru.

Občerstvení je po cestě dostatek, doporučujeme např. Kafec U komína.

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost