Po hřebenových cyklostezkách z Pece pod Sněžkou přes Liščí horu na Luční boudu
Gábina Kohlmannová
Atraktivní horský výlet po cyklostezkách v Krkonošském národním parku s nádhernými výhledy v nádherné přírodě.

Pec pod Sněžkou (placené parkoviště Zelený potok, příp. některé z dalších okolních parkovišť).

Trasa v členitém horském terénu po dobře značených asfaltových a zpevněných cestách, s možnostmi občerstvení během cesty. Vhodná i pro celodenní rodinný výlet se staršími dětmi.

Z parkoviště se vydáte vlevo a stoupáte 2 km po asfaltové cyklostezce K20 k Husově boudě a dál k rozcestí u Pražské boudy. Tady se dáte doprava (cyklostezka K1B) a čeká vás mírné klesání k Hrnčířským boudám. Dále pokračujete vpravo k rozcestí Pod Lesní boudou, zde odbočíte vlevo (stále po cyklostezce K1B) a přibližně po kilometru příjemné cesty lesem jste na rozcestí U Tetřevích bud. Vydáte se vpravo po Liščí cestě (cyklostezka K18), která vede úbočím Liščí hory s krásnými výhledy. Přibližně po 6 km odbočíte vpravo na cyklostezku K1A a začnete mírně stoupat směrem na Přední a Zadní Rennerovky, Dvorskou boudu a oblíbené turistické zastavení Na Rozcestí. Po úbočí Zadní Planiny pokračujete pohodlnou asfaltovou silničkou mezi vysokohorskou klečí po vrstevnici ke známé chatě Výrovka. Tady máte možnost (např. pro nepříznivé počasí) zkrátit si trasu o 5 km odbočením vpravo a nejprve prudším a pak už mírnějším sjezdem (stále po asfaltové cyklostezce K1A) přes Richterovy boudy dorazit zpět do Pece pod Sněžkou. Doporučuji ale pokračovat podle plánu dál od Výrovky rovně a vystoupat na nedaleké Luční sedlo (1513 m. n.m.) ke Kapličce se symbolickým památníkem obětem hor. Provázet vás budou nádherné panoramatické výhledy na krkonošské hřebeny. Po krátkém sjezdu pak od kapličky dorazíte na Luční boudu. Dál už mohou jen pěší, ale i tak tady máte Sněžku jako na dlani a můžete si její blízkost vychutnat i s občerstvením a posezením, které Luční bouda nabízí. Poté se vrátíte zpět k Výrovce a čeká vás už jen výše popsaný sjezd přes Richtrovky do Pece pod Sněžkou.

Kaplička a symbolický Památník obětem hor na Lučním sedle.

Možnost pěšího výstupu na Sněžku od Luční boudy nebo lanovkou z Pece pod Sněžkou.

Zábavní park Relaxpark a další atrakce v Peci pod Sněžkou a okolí.