Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Podél Baťova kanálu z Uherského Ostrohu přes Petrov a zpět
Ilona Pavlatová
blue
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
2
Ano
Pestrá trasa překračující hranice Zlínského a Jihomoravského kraje. Najdete tu mnoho míst, kde se dá zastavit. Dostatek je i občerstvovacích možností. Trasy vedou většinou po cyklostezkách mimo frekventované silnice.

Začátek trasy:

Moto veteran muzeum, Uherský Ostroh. Na trasu můžete také lehce navázat od žst. Uherský Ostroh.

Náročnost:

Středně náročná trasa vede většinou po pěkné asfaltce. Je tu i převýšení, ale dá se zvládnout. Ve dvou místech je potřeba dát pozor kam jedete. 1) Ve Veselí nad Moravou u zámeckého parku bedlivě sledujte značení. Mimo asfalt se dostanete pouze v úseku Strážnice-Petrov (modrá, Cyrilometodějská stezka), podél Baťova kanálu. Cesta může být za mokra trochu blátivá, ale je sjízdná.

Popis trasy:

Parkujeme u Moto veteran muzea v Uherském Ostrohu. Odtud se vydáváme na cestu ulicí Komenského a přes náměstí sv. Ondřeje. Za náměstím se napojujeme na cyklostezku Uherskohradišťská, která nás přivádí k rozcestníku, kde odbočujeme vpravo na cyklostezku č.4. Pokud přijedete vlakem, vydáte se rovně po ulici Na Zámecké, která vás k rozcestníku přivede po necelých 500m.

Cyklostezkou č.4 se dostáváme přes jez na Bartolomějské náměstí ve Veselí nad Moravou a na jeho konci přejíždíme silnici a odbočujeme po stezce vpravo. Hned za vodní elektrárnou se dá trasa zkrátit přes zámecký park nebo můžete pokračovat po značené stezce č.4. a zámek objet. Tady dejte pozor na značení. Je nutné projet bránu zámecké zahrady a pokračovat až na její konec. Značka je trochu zavádějící. Cesta podél Baťova kanálu, kam vás značka může svést, není ještě dokončená a za deštivého počasí nebo za mokra je tato trasa na koloběžce nesjízdná. Na konci zámeckého parku opět přejíždíme silnici a odbočujeme vpravo. Stále se držíme stezky č.4, která za přejezdem uhýbá vlevo do obytné zóny. Po cca 850m přejíždíme další koleje a dostáváme se do obce Vnorovy. Z ulice Záhumení odbočujeme vpravo do ulice Kovářova, na jejímž konci přejíždíme hlavní silnici a pokračujeme rovně (mírně doleva) na cestu M. Kudeříkové (zároveň to je i stezka č.4). Ta vede okolo domu Marie Kudeříkové, téměř rovně až do Lidéřovic. Zde již končí obytná zóna a krásná asfaltka nás přivádí stále rovně až do zámeckého parku ve Strážnici. Pokračujeme do Strážnice na náměstí Svobody, odkud jedeme dále po modré, Cyrilometodějské stezce (zároveň cyklostezka č.4). Ta se před kaplí sv. Rocha stáčí vpravo a dále hned odbočuje vlevo na ul. Na Kamenčí. Po cca 300m tato stezka odbočuje vlevo k mostu u Baťova kanálu. Doporučujeme těsně před mostem odbočit vlevo a podél Baťova kanálu jet po Cyrilometodějské stezce až do přístavu v Petrově. Stejnou cestou se vracíme do Uherského Ostrohu, jen k parkovišti přijíždíme smyčkou z druhé strany, po ul. Kostelní.

Tipy:

Cestu lze jet jedním směrem, zpět se můžete vrátit vlakem s přestupem ve Veselí nad Moravou nebo nastoupit ve Veselí.

Přístaviště Petrov, Sirný pramen, Vinné sklepy Plže.

Zámek Strážnice, přístaviště Strážnice, Skanzen Strážnice, zámecký park, Skalická brána.

Zámek Veselí nad Moravou, zámecký park, kde můžete navštívit zajímavou cukrárnu a kavárnu V parku. Malá vodní elektrárna, židovský hřbitov, bývalá synagoga.

Uherský Ostroh – Moto veteran muzeum.

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost