Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Podél Českého Lesa z Bělé nad Radbuzou do Domažlic
Bóža Bílek
black
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
3
Ano
Ideální trasa pro toho, kdo už má trochu naježděno a dává přednost pohybu v přírodě mimo frekventované trasy. Budete se pohybovat po kraji Českého Lesa a opravdu skoro nikoho nepotkáte. Cesty přitom vedou krásnou přírodou, jehličnatými s míšenými lesy a po cestě se vyskytnou i pěkné vyhlídky. Jen je třeba si s sebou sbalit občerstvení a pití, protože první možnost narazit na restauraci je až ke konci trasy v Klenčí pod Čerchovem

Začátek trasy:

Veřejné neplacené parkoviště u železniční stanice Domažlice. Odtud popojedete vlakem do Bělé nad Radbuzou.

Náročnost:

Trasa je označena jako černá především s ohledem na délku a převýšení v kombinaci s hlinito-štěrkovým povrchem, po kterém to tolik nejede. Náročnější povrch se ale vyskytuje spíše v první polovině ve stoupání, kde stejně často povedete, takže z hlediska techniky jízdy trasa zase tak náročná není. Spíše vyžaduje trochu té fyzické přípravy. Všechny sjezdy, od druhé třetiny trasy, jsou bezproblémové a převážně mírné. Jedná se o lehčí černou.

Popis trasy:

Po výstupu z vlaku se vydáte od nádraží mírně z kopečka k benzince, kolem které projedete a následně odbočíte doleva po viadukt. Podjedete trať a začnete stoupat, držíte se značené cyklotrasy č.37. Na rozcestí u Černého rybníka se držíte vpravo. Asi po půl km na rozcestí opustíte č.37 a pokračujete rovně po trase č.2280. projedete vesničkou Bystřice obloukem doleva a za ní vjedete do lesa do výraznějšího stoupání. Asi za jeden km se na rozcestí dáte prudce doprava, stále po č.2280 a současně po žluté turistické značce. Orientace je docela jednoduchá.

Po výjezdu z lesa si můžete krátce odpočinout na rozcestí U Kamence, kde je odpočívka a také hezký rozhled do kraje. Pokračujete doprava po místní silničce asi ¾ km, potom z ní odbočíte doleva (stále po 2280) a dojedete celkem v pohodě po rovince do Šidlákova, na křižovatce se dáte doprava vzhůru. Na konci obce v zatáčce opustíte silnici doleva vzhůru do výrazného stoupání. Tady budete necelé 2 km převážně šlapat vedle koloběžky, stoupání je prudké. Je to ale hezká procházka po pěkné pěšině, sledujete pěší „Zlatou stezku – Golgsteig“. Na rozcestí u Liščích domků ale dosáhnete jednoho ze dvou nejvyšších bodů trasy. Zde se dáte doleva (cyklotrasa č.2141), hezky se svezete v délce přes 3 km po lesní cestě do obce Pivoň. V zatáčce za hřbitovem (po levé ruce) se dáte po cestě rovně, která vede nad Augustiánským klášterem, stále z kopce až k Lesnímu baru.

Odtud vyrazíte do posledního výraznějšího stoupání obcí vzhůru na místní komunikaci do Vranova, na křižovatce se dáte doprava, projedete vesničkou a na jejím konci odbočíte doleva směrem k lesu, po cyklotrase č.2283. Po chvíli přejedete silnici a rovně pokračujete lesem až na nejvyšší bod stoupání. Odtud už trasa vede převážně z kopečka. Při sjezdu minete po levé straně obec Díly a sjedete až do centra Klenčí pod Čerchovem, kde se můžete i občerstvit a dát si pauzu. Projedete obcí, stále rovně přes železniční přejezd. Trasa tu vede po frekventovanější, ale přehledné silnici s hladkým asfaltem, v tempu se projedete asi 2 km. Za zatáčkou odbočíte doprava (stále č.2283) a dojedete do hezkého místa Dobrá Voda s kaplí Panny Marie. Pokračujete dále k rybníčku, kde můžete pozorovat hojnost ryb. Za rybníčkem se dáte doprava do mírného stoupání, přejedete hlavní silnici a rovně dojedete do Draženova. Hned za rybníkem se dáte doprava a pokračujete po kvalitní pěkné cyklostezce (stále 2283) do Petrovic. Zde před rybníkem odbočíte doleva a dojedete na okraj Domažlic.

Značená cyklotrasa Vás dovede, trochu cik-cak, až na náměstí. Zde máte možnost si buď projet náměstí a na jeho konci sjet doprava k říčce Zubřina, nebo hned pokračovat dolů a pak doleva podél Zubřiny. Cesta Vás dovede až zpět k žst. Domažlice.

Tipy:

Centrum Domažlic – zachovalé historické náměstí Míru. Můžete navštívit při návratu.

Pokud byste si chtěli udělat jen kratší pohodový výlet, můžete z vlaku vystoupit v Klenčí a dát si pohodových 12 km po pěkné cyklostezce.

Zastavte se po cestě lesem nad obcí Díly u pomníku padlým americkým vojákům, kde se pravidelně v květnu konají shromáždění k uctění jejich památky.

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost