Podél hranic územím nikoho z Aše do Chebu
Bóža Bílek
Atraktivní výlet především pro ty, kteří dávají přednost jízdě přírodou mimo frekventované turistické destinace. Přesun vlakem Vám dá příjemné převýšení cca 200 metrů, takže cesta hezky ubíhá. Je houpavá, táhlé mírné sjezdy střídají krátká stoupání. V sezóně se můžete věnovat sběru borůvek nebo i hub. Není problém vzít na výlet i větší děti, úseků po silnicích je minimum a když už, tak jsou s minimálním provozem. Kdo má tento styl rád, může si klidně přidat ještě jednu hvězdičku k atraktivitě. Je třeba s sebou vzít dostatek vody, protože po cestě dlouho nenarazíte na občerstvení.

Žst. Aš, kam dorazíte vlakem z Chebu (velké neplacené parkoviště před nádražím).

Na trase nejsou žádné technicky obtížné úseky, většinou vede po asfaltových lesních cestách. V lesních úsecích jsou klesání mírná, povrch je místy lehce hrubší, ale bez problémů se lze pěkně rychle svézt. V krátkém úseku při sjezdu k Ohři (asi 2 km je povrch hrubší, drncavější s občasnými štěrkovými místy. Podél Ohře pak trasa vede po pěkné pěšině s hlinitým podkladem, bez kořenů.

Po výstupu z vlaku v Aši se dáte zpět podél trati, přejdete druhé kolejiště a hned za ním odbočíte doprava po červené turistické značce. Asi po 250 metrech na křižovatce se dáte doprava přes koleje, červená značka Vás povede do lesa na pěknou lesní hlinitou pěšinu. Za druhým rybníkem narazíte na zpevněnou cestu, dáte se doprava a dojedete až k hlavní silnici, kterou přejedete rovně a po padesáti metrech odbočíte doleva na Stezku Českem (stále červená značka).

Odtud Vás už povede cyklotrasa č.2063. Jedná se o krásný táhlý úsek lesem, houpavě, pojedete dlouhé mírné sjezdy, kratší a prudší stoupání, prostě značka ideál. Jen dejte pozor, na rozcestí Kančí údolí opustíte souběžnou červenou značku, dáte se doprava, minete odbočku na obec Libá a stále rovně dojedete až na rozcestí Dubina u Libé, kde odbočíte doprava na cyklotrasu č.2062 ( a současně žlutou turistickou). S výhledem na hrad Hohenberg po pravé ruce opatrně překonáte sjezd, kde je cesta docela rozbitá a kamenitá. Sjedete k řece Ohři, podél ní vede pěkná přírodní hlinitá cesta.

Asi po dvou km navážete opět na červenou turistickou značku, po chvíli se povrch změní na pěkný asfalt. Čeká Vás mírné táhlé stoupání po místní silnici, která ale vede paralelně s hlavní, takže je zde naprosto minimální provoz. Na křižovatce se pak dáte krátce doleva do kopečka a hned poté doprava, směrem na Komorní Hůrku. Zde najedete po delší době i občerstvení.

Na konci vesničky odbočíte doprava (červená značka) vystoupáte nad přejezd nad silnicí a pak se svezete dolů, na křižovatce pokračujete rovně po červené značce. Orientace je jednoduchá, minete dvůr s restaurací Stein (další možnost občerstvení) a potom podél vodní nádrže Skalka dorazíte až k hrázi. Po ní přejedete na druhou stranu řeky a poté podél řeky a hradeb až na konec hradebních zdí. Navigace Vás pak povede skrz atraktivní centrum Chebu. Můžete si ale udělat vlastní trasu, orientace je zde velmi jednoduchá.

Ve druhé polovině trasy se přiblížíte na cca 1,5 km k hradu Hohenberg, který je situován nad řekou Eger i údolím. https://de.wikipedia.org/wiki/Burg_Hohenberg_(Hohenberg_an_der_Eger)

Cheb a atrakce podél v.n. Skalka. Podél břehu je řada zajímavých atrakcí, vyhlídek, pláží, discogolf, restaurace atd…