Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Prahou od Troji na Zbraslav přes všechny vltavské mosty
Gábina Kohlmannová
red
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
3
Ano
Během originální trasy Prahou od severu k jihu překonáte šestnáct vltavských mostů a přitom můžete obdivovat nespočet historických památek a dalších pražských zajímavostí. Start i cíl je v dosahu PID (metro a vlak).

Začátek trasy:

Nádraží Holešovice – vlak a metro trasa C, autem možno využít placená parkoviště v okolí nádraží nebo neplacené parkoviště na druhém břehu Vltavy Loděnice Trója u vodáckého kanálu, cca 1 km od nádraží Holešovice (a můžete si přidat k naší trase ještě Trojskou lávku pro pěší, navíc 3 km).

Náročnost:

Náročnější trasa prochází centrem Prahy, převážně po značených cyklotrasách (samostatné cyklostezky nebo cyklopruhy v ulicích) s několika pěšími úseky a schody. Je vhodná spíše pro zkušenější koloběžkáře, kterým se za svoji náročnost a specifičnost odvděčí nevšedními zážitky z pražského Povltaví. Možnosti občerstvení jsou v průběhu celé trasy.

Popis trasy:

U nádraží Holešovice odbočíte v Partyzánské ulici vpravo na cyklotrasu A31 vedoucí přes Trojský most. Za mostem odbočíte k Vltavě a podél ní dojedete po cyklostezce A2 k mostu Barikádníků. Projedete pod mostem, poté zahnete doleva na most a v koridoru pro pěší a kola dorazíte na libeňský břeh. Hned za pumpou MOL odbočíte vlevo a ulicí Varhulíkové a pak Jankovcovou se dostanete k Libeňskému mostu. Za mostem se dáte doprava po páteřní cyklostezce A2 a po karlínském břehu dojedete k Hlávkovu mostu, který vede přes ostrov Štvanice, poté pokračujete vlevo po nábřeží Kapitána Jaroše.

U Letenského tunelu na vás čeká Štefánikův most a krásné výhledy na Pražský hrad, stejně jako z mostu Čechova, kam se následně dostanete kolem přístaviště lodí Na Františku. Od Čechova mostu pokračujete vlevo kolem Strakovy akademie na Klárov a Mánesův most. Z náměstí Jana Palacha pak můžete jet dál buď frekventovanou Křižovnickou ulicí nebo parkem na Alšově nábřeží a Platnéřskou ulicí ke Staroměstské mostecké bráně na Křižovnickém náměstí. Před vámi je Karlův most, kde je sice zákaz vjezdu kol, ale když koloběžku chvíli povedete pěšmo, budete mít aspoň víc času kochat se úžasnými pražskými scenériemi a historií. U Malostranské mostecké věže se napojíte na cyklotrasu A1 a s ní projedete celým ostrovem Kampa k mostu Legií.

Přes Střelecký ostrov vás most Legií přivede k Národnímu divadlu, kde pokračujete vpravo po Masarykově nábřeží kolem Žofínu a Mánesu k Jiráskovu mostu. Na smíchovské straně pak můžete pokračovat k Palackého mostu opět buď frekventovanou Zborovskou ulicí nebo podél Vltavy klidnějším parkem u Nábřežní ulice (pro vstup na most je potom nutné zdolat pár schodů). Z Palackého mostu odbočíte na náplavku u Rašínova nábřeží, kde si naši „mosteckou“ trasu zpestříte přívozem Podskalí na náplavku Smíchovskou.

Před sebou budete mít Vyšehradský železniční most, ke kterému se dostanete zkratkou kolem Vltavy. Na druhém konci mostu vás čekají opět schody a dál už pojedete po cyklostezce A2 Vyšehradským tunelem a Podolským nábřežím kolem Veslařského ostrova až do Braníku k mostu Barrandovskému. Ten podjedete, odbočíte vlevo k zastávce tramvaje Pobřežní cesta a hned za podjezdem Modřanské ulice zahnete opět vlevo na cyklostezku přes Barrandovský most.

Po levém břehu Vltavy (cyklostezka A1) pokračujete poté k železničnímu Branickému mostu, na který se dostanete přes ulici Podjezd a Zbraslavská. Na druhém břehu u nádraží Braník (nutno zdolat opět schody pro sestup z mostu) pojedete po cestě podél Modřanské ulice k ulici V Hodkovičkách, zahnete vpravo a ulicí V Náklích přijedete opět na cyklostezku A2, která vás zavede až k Radotínskému mostu. Přejedete přes Vltavu (cyklotrasa A102) a na rozcestí za podjezdem mostu se dáte vlevo směrem na Zbraslav. Projedete městem přes Zbraslavské náměstí a Žilavského ulicí se dostanete k mostu Závodu míru. Na druhém břehu už uvidíte vpravo nádraží Zbraslav, ze kterého se vlakem můžete dostat zpět na metro trasa C Kačerov.

Tipy:

zoologická zahrada v Troji

historické centrum Prahy

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost