Přírodní okruh kolem Vejprnic
Bóža Bílek
Pěkná zvlněná trasa pro příznivce jízdy mimo asfaltové povrchy, pěknou přírodou. Je až neuvěřitelné, jak se dá absolvovat krásná trasa po kvalitních lesních cestách a poli na dohled od velkého města. I proto je trasa vhodná pro výlet s dětmi.

parkoviště u žst. Vejprnice. Vyrazit můžete i z Nové Hospody nebo od vodní nádrže České Údolí.

Lehčí červená trasa bez složitějších úseků. Lesní cesty jsou převážně hlinito-písčité, dobře uježděné. Jen po sjezdu k Lučnímu potoku k Valše je krátký úsek s kořeny a ve stoupání lesem k rozcestí nad Valchou půjdete krátký úsek pěšky. Jinak je trasa na pomezí červené a modré a je všude sjízdná.

Z parkoviště u železniční stanice Vejprnice vyrazíte po modré turistické značce podél trati k přejezdu, za ním ještě chvilku pojedete podél trati na druhé straně. Asi po 200 m odbočíte doleva do mírného kopečka mezi domky. Na konci silnice u „vracáku“ opustíte asfaltku a pokračujete po polní cestě z kopečka až na rozcestí, kde odbočíte doprava k lesu. Po pěkné lesní cestě jedete podél lesa, po obou stranách minete lomy. Narazíte na silnici, dáte se doleva, přejedete nad dálnicí a asi 300 m za ní se dáte doleva podél lesa. Po pěkném povrchu NS Líňská okružní trasa dojedete do Sulkova, projedete mezi vilkami, odbočíte doleva a tunelem podjedete opět dálnici. Hned za tunelem odbočíte doprava a pojedete po cyklostezce cca 700 m k rozcestí, kde odbočíte doleva. Odtud se budete delší dobu držet zelené turistické značky. Svezete se hezky z kopečka až na úroveň Lučního potoka. Pojedete podél potoka lesem, dávejte pozor na občasné kořeny napříč přes cestu. Přejedete potok a stále po zelené se dáte doleva mezi domky a následně doprava vzhůru lesem. Zde Vás čeká jediné výraznější stoupání lesem, můžete ale v klidu koloběžku chvilku vést a kochat se pěknou přírodou. Na rozcestí Nad Valchou odbočíte doleva a pokračujete už po rovině a dále v mírném klesání lesem až k lávce přes dálnici. Lávku přejedete a za ní krátce pokračujete rovně mezi domky, po cca 200 metrech odbočíte doleva, krátce pojedete lesem, poté podél lesa po pěkné cestě s výhledy. Na konci sjedete k trati, kterou podjedete úzkým dlouhým viaduktem, za kterým zahnete doleva a po chvíli dojedete zpět k železniční stanici Vejprnice.

Pokud budete mít čas a energii, můžete si podél Lučního potoka zajet k v.n. České Údolí a navštívit sportovně relaxační areál Škodaland (občerstvení, minigolf, koupání).