Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Rožnov pod Radhoštěm podél Bečvy do Hustopeče
Bóža Bílek
green
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
2
Ano
Relaxační trasa podél řeky po dobrých cestách. Z Rožnova do Valašského Meziříčí po „in-line cestě“, následně do Hustopeče po vedlejších silničkách a také po cyklostezce. Jízda vlakem Vám navíc dá k dobru mírné převýšení, takže cesta dobře ubíhá.

Začátek trasy:

parkoviště u železniční stanice Rožnov pod Radhoštěm.

Náročnost:

Lehká trasa vede díky jízdě vlakem stále mírně z kopce, podél řeky Bečvy. Téměř bez výjimky po výborné cyklostezce nebo po pěkných místních silničkách.

Popis trasy:

Nejdříve zaparkujete auto na náměstí v Hustopeči, nebo u železniční stanice. Vlastní trasa začíná u nádraží v Rožnově pod Radhoštěm. Od nádraží se vydáte přes hlavní silnici skrz sídliště k řece, kde se napojíte na cyklostezku 6260 vedoucí podél říčky Rožnovská Bečva.

Orientace je velmi jednoduchá, cesta je jednoznačná. Asi po 3 km se cyklostezka stáčí přes lávku na levý břeh, kde dále pokračuje podél řeky dále. Pojedete bez přerušení si 4 km, poté opět po cyklotrase 6220 přejedete řeku na druhý břeh a pokračujete až k mostu, kde opět přejedete řeku do obce Veselá.

Hned po 200 metrech odbočíte doprava mezi domky a poté se opět vrátíte k řece. Dojedete až na kraj Valašského Meziříčí, cyklostezka (nyní už č.6218) Vás opět povede přes lávku na pravý břeh. Podél řeky dorazíte až k soutoku Rožnovské a Vsetínské Bečvy, dáte se doprava a pokračujete podél řeky, nyní už Bečvy.

Cyklotrasa č.50 Vás povede asi 2 km podél řeky, potom po vedlejších silničkách opustíte Valašské Meziříčí. Před Hustopečí se napojíme na pěknou „inline“ trasu, pojedeme podél železnice. Za železniční stanicí Hustopeče nad Bečvou odbočíme na silnici doprava přes přejezd a asi za jeden km dojedeme do centra Hustopeče s hezkým náměstím a renesančním zámkem.

Tipy:

První polovina trasa do Valašského Meziříčí je vysloveně lehká a výhradně po F124 stezce, takže si trasu můžete zkrátit.

Návštěva renesančního zámku Hustopeče nad Bečvou a hezkého náměstí.

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost