Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Sázava - Přibyslav a zpět po inline dráze
Ilona Pavlatová
green
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
2
Ano
Jednoduchá trasa v srdci Vysočiny vede nádhernou krajinou po bývalé železniční trati. Je tu hladký asfalt, po cestě potkáte několik odpočívadel. Přibyslav má příjemné historické centrum s možnostmi občerstvení. Trasa se dá rozpůlit, druhou cestu můžete absolvovat vlakem.

Začátek trasy:

Parkoviště Sázava u inline dráhy, žst. Sázava, žst. Přibyslav.

Náročnost:

Cesta vede převážně po rovině, pouze v Přibyslavi budete muset zdolat cca 700m dlouhý úsek do mírného kopce. Po celé trase je krásný asfalt, jen na mostcích jsou dřevěná prkna. Ze Sázavy k nádraží v Přibyslavi je trasa označena jako inline dráha, bez obav ji tedy zvládnou i malé děti.

Popis trasy:

Pokud přijedete do Sázavy vlakem, přetnete silnici u parkoviště a vydáte se na cyklostezku č. 4156. Ta vás dovede za 800m na malé náměstíčko (orientační bod, Starý hostinec), kde odbočíte vpravo na cyklostezku č. 19. Touto cestou přijedete po 1km až k inline dráze. Je tam parkoviště, které nemůžete minout.

Na trasu nastupujeme u parkoviště v Sázavě, vedle začátku inline dráhy. 9km jedeme rovně k žst. Přibyslav. Zde odbočujeme vpravo a po 100m vlevo na ulici Husova (cyklo 19). Trasa vede okolo zámku a hasičského muzea až na náměstí, cca 700m. Zpět jedeme stejnou cestou.

Tipy:

V Přibyslavi nevynechejte věž u kostela sv. Jana Křtitele, zámek nebo Hasičské muzeum.

Pokud budete mít hlad nebo jen na něco chuť, zavítejte v Přibyslavi do Cukrárny Fontána nebo do Restaurantu u Huberta.

V Sázavě se můžete občerstvit ve Starém hostinci a když vám zbydou síly a čas, zavítejte na rozhlednu Rosička.

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost