Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Senotín - Malý Ratmírov
Bóža Bílek
blue
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
2
Ano
Příjemná cesta, v první polovině lesem, potom kolem rybníků. Vhodná pro rodinný výlet s dětmi, jízdu lesem si můžete zpříjemnit sběrem borůvek nebo hub. Jízdou vlakem získáte poměrně výrazné převýšení, které si užijete především v první polovině trasy.

Začátek trasy:

železniční stanice v Senotíně, kam se dopravíte vláčkem ze stanice Malý Ratmírov.

Náročnost:

Lehká trasa převážně z kopce, především v první polovině trasy. Na trase se vyskytují asfaltové i hlinito-písečné povrchy, celá trasa je dobře sjízdná.

Popis trasy:

Od železniční zastávky se vydáte po málo frekventované silničce podél železniční tratě, asi 1,5 km. Na křižovatce cest odbočíte doleva dolů, čeká Vás parádní dlouhý sjezd po výborné asfaltové cestě. Přejedete trať a stále pokračujete mírně z kopce, asi 2,5 km k odbočce doprava.

Tady opustíte hladký asfalt a pojedete po pěkné štěrkopískové cestě. Na křižovatce cest pojedete rovně, budete sledovat značenou cyklotrasu č. 1119o . Projedete vesničkou kolem zastávky Kunžak-Lomy až k vjezdu na hlavní silnici, kde odbočíte doprava, podjedete trať a hned zase dole n a cyklostezku. Kousek před vjezdem na hlavní silnici je malý viadukt, kterým také můžete trať podjet a vyhnout se tak krátké pasáži po hlavní silnici.

Poté Vás opět čeká příjemný sjezd po polní hlinité cestě až do Střížovic. Ve Střížovicích se držíte vpravo poté, co projedete kolem dvou obecních rybníčků. Dojedete k velkému rybníku Hejtman, kde se dáte doleva podél něj, budete sledovat žlutou turistickou značku. Ta Vás dovede až do Vlčic, kterými projedete rovně a po krátkém stoupání po silnici dojedete až k Ratmírovskému rybníku a železniční stanici.

Tipy:

Při dojezdu do Malého Ratmírova před krátkým stoupáním k železnici odbočte doleva k rybníku, kde je vhodné místo pro koupání. Většina rybníků v oblasti je písčitá a poměrně čistá.

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost