Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
sjezd z Modravy až do Sušice s využitím cyklobusu
Bóža Bílek
blue
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
2
Ano
Snadná trasa vedoucí krásnou přírodou téměř výhradně z mírného kopce, převážně po silnici. Z toho důvodu není příliš vhodná pro rodinný výlet menšími dětmi. Na druhou stranu, pokud jedete dolů během dopoledne a v brzké odpoledne, tak není provoz velký. Po trase je větší množství příležitostí k zastávkám i občerstvení.

Začátek trasy:

Stanice cyklobusů na nábřeží v Sušici. Parkování je vhodné na parkovišti u železniční stanice (asi 2 km podél řeky z centra). Ale dá se zaparkovat i blíže centru. Pozor – zkontrolujte si jízdní řád cyklobusu, většinou jezdí až od poloviny června.

Náročnost:

Popis trasy:

V Modravě se vydáte po pěkné asfaltce zpět dolů odkud jste přijeli autobusem. Asi po dvou km v Rechlích odbočíte doleva k hradlovému mostu, přejedete ho a budete pokračovat mimo silnici podél plavebního kanálu až k Antýglu. Za levou táhlou zatáčkou opustíte doprava, po žluté turistické značce, plavební kanál směrem na Rokytu a najedete opět na místní silnici.

Asi po třech km narazíte na návštěvnické centrum s Vlčí stezkou, kdes e vyplatí udělat si zastávku (viz Tipy). Pokračujete dále a po krátkém stoupání dojedete do Srní, kde na křižovatce za kostelem odbočíte doprava, minete čerpací stanici a v pěkném táhlém klesání se svezete serpentinami až k Čeňkově pile. Poté už v mírném klesání podél Otavy dojedete do Rekštejna. Za náměstím odbočíte doleva a hned po 100 metrech opět doleva k mostu přes Otavu, sledujete cyklostezku č. 331.

Asi po 1,5 km dojedete na kraj Radešova, kde nezapomeňte odbočit prudce vpravo zpět přes most. Na křižovatce na hlavní silnici se dáte doleva (stále cyklostezka 331) a podél Otavy dorazíte k odbočce do Annína. Za mostem hned začíná obec, můžete se zastavit na občerstvení a také navštívit muzeum skla. Stále po č.331 projedete obcí, najedete na silnici, přejedete opět Otavu na druhý břeh. V Dlouhé vsi odbočíte doprava a po pěkné cestě lužním porostem dojedete k lávce přes Otavu, za níž pokračujete doprava podél řeky až na kraj Sušice. U další lávky můžete buď odbočit doprava přes řeku a projet Ostrov Santos, nebo také pokračovat po levém břehu až do centra. Odtud už se bez potíží dostanete k bodu výjezdu.

Tipy:

Trasu si můžete prodloužit o cca 8 km tak, že zajedete busem až do Kvildy. Je to hezká horská vesnice s infrastrukturou. Po cestě do Modravy sice budeme muset krátce do kopce, pak se ale zase hezky svezete.

Hradlový most Rechle: trasa Vás přes něj povede, jedná se o rekonstruovaný historický most sloužící k odklonění toku Vydry do Vchynicko-tetovského plavebního kanálu

Vlčí naučná stezka: vlčí výběh umožňující pozorovat vlky v přirozeném prostředí a návštěvnické centrum. Hned u trasy, za Antýglem před Srním.

Muzeum skla v Anníně

Tok řeky Vydry: v Antýglu můžete nechat koloběžky a udělat si pěší výlet podél divokého toku řeky třeba až ke Klostrmannově mostu nebo Turnerově chatě

Varianta podél Vchynicko-Tetovského kanálu: pokud jste ochotni obětovat návštěvu Vlčí naučné stezky, můžete zvolit variantu jízdy podél kanálu (neodbočovat za Antýglem na silnici), ale držet cyklostezky č.12 až k odbočce do Srní (modrá turistická značka), kde pak navážete na zmapovanou variantu.

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost