Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
skrz CHKO Litovelské Pomoraví
Bóža Bílek
blue
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
3
Ano
Mimořádně hezká a příjemná trasa přírodou, podél řeky Moravy a skrz CHKO. Zvlášť pasáž kolem řeky po atraktivní hlinité cestě je velkým zážitkem, především pro ty, kdo mají rádi jízdu mimo asfalt.

Začátek trasy:

žst. Litovel (odjezd z hl.n. Olomouc)

Náročnost:

Na trase je malé převýšení. Přestože část trasy vede mimo asfalt, jsou hlinité cesty dobře sjízdné, i když vyžadují větší pozornost při jízdě.

Popis trasy:

Hned u žst. Litovel-město přejedete po červené značce trať, po chvíli dojedete k vodě, podél které pojedete příští cca 4 km. Cesta je udusaná, hlinitá a dobře sjízdná, byť užší. Za vodou vidíte koupaliště, kam můžete zajít po absolvování trasy. Nejdříve jedete těsně podél vody, mezi poli a řekou.

Nejhezčí pasáž Vás ale čeká povjezdu do lesa, cesta se klikatí, je houpavá a určitě Vás bude moc bavit. Přijedete k silnici, kde se dáte doprava přes most a asi půl km za ním odbočíte prudce doleva po modré turistické značce. Tak nastoupíte na NS Nové Zámky, pojedete v pohodě lesem. Po cestě je několik zajímavých zastávek, jako krátká odbočka k Obelisku, nebo k Chrámu Přátelství. Podél lesa přijedete až k asfaltové silnici. Trasa nás povede doprava do kopce, zvažte ale krátkou odbočku k řece, kde je Rybářská hospoda.

Za silnicí kousek od rozcestí odbočíte doleva po značené cyklotrase č. 6051, krásně se svezete lesem až k železničnímu přejezdu. Kousek za ním pak na rozcestí odbočíte doprava a dojedete k asfaltové silnici. Po ní pojedete něco přes 2 km, na rozcestí odbočíte doprava směrem k lesu po cyklotrase č.6033. Ta Vás zakrátko dovede na silnici a křižovatce u zámku Nové Zámky, kterou přejedete a budete pokračovat rovně k řece, kde už navážete na zpáteční cestu. Ta je tak pěkná, že určitě budete mít chuť si jí užít i v opačném směru.‍

Tipy:

Po návratu, ještě než dojedete k trati a stanici, můžete odbočit doleva přes náhon a podél něj dojet k pěknému koupališti, které si předtím z druhého břehu můžete dobře prohlédnout.

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost