Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Vyhlídková rozmanitá trasa pod Sušinou nad areálem Kraličák
Bóža Bílek
black
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
2
Ne
Náročná, ale velmi rozmanitá trasa, po lesních cestách i mezi loukami. Ocení jí spíše milovníci přírodních tras, kteří nemusí jezdit převážně po asfaltu. Trasa Vás provede přírodními scenériemi podél svahů pod horou Sušina.

Začátek trasy:

Ideálně na parkovišti u lanovky ve Stříbrnicích, kterou se vyvezete na vrch Štvanice a získáte tak dobru nějaké ty metry.

Náročnost:

Náročnost kategorie „černá“ je dána primárně obtížností výjezdů. V lokalitě není mnoho asfaltových stezek, takže překonávat převýšení po šotolinových cestách není tak snadné. Také sjezdy vyžadují dobré ovládání koloběžky. Není to nic pro toho, kdo má potíže se zápěstím, protože z kopce to často docela dost drncá….. Navíc na začátku trasy, po pěkném sjezdu po asfaltu, Vás čeká dost drsný výstup k chatě Návrší. Ti, co by chtěli čistý záznam do svého sportovního deníčku, mohou nabrat výšku po silnici ze Stříbrnic, ale věřte, že využití lanovky není v tomto případě žádná ostuda.

Popis trasy:

Od horní stanice lanovky sjedete na opačnou stranu kopce cca 150 metrů a dáte se na cestě doprava z mírného kopečka. Můžete využít i relativně snadný a zábavný „trail“ lesem (který lze absolvovat na standardní všestranné koloběžce, jako je např. Kostka Tour Max). Po cestě mezi loukami dojedete na asfaltovou silničku, odbočíte doprava k lesu a pěkně se svezete. Na rozcestí pokračujete rovně (silnička se stáčí doprava), kousek do kopce, pak po rovině a z mírného kopečka (modrá turistická značka). Sjedete k potoku a pokračujete dále do prudkého kopce.

Tato pasáž v délce cca 300 m je dost namáhavá, tlačíte do prudkého kopce k chatě Návrší. Za vystoupané metry budete samozřejmě později odměněni v podobě táhlých sjezdů. Místem je výstup na hraně, ale ani jednou jsem kolobku nemusel nést. Když se vydrápete k chatě, můžete si zde dát občerstvení (bezobslužný automat) a pokochat se krásným výhledem.

Následně ještě po silnici nastoupáte už v mírnějším kopečku po serpentinách a po značené cyklostezce vjedete do lesa. Jedete po šterkopískové lesní cestě s častými výhledy do okolí, po rovině nebo do mírného kopečka. Asi po 4 km dosáhnete nejvyššího bodu trasy, následně Vás čeká táhlé klesání. Nejdříve po drncavé štěrkopískové cestě, která časem přejde v pěknou asfaltku. Na rozcestích se držíte vlevo, narazíte na červenou turistickou značku a pokračujete dolů podél prudkého potoka. Hlídejte si odbočku doleva lesem, narazíte na modrou turistickou značku, kterou ale záhy na rozcestí opustíte, na dalším rozcestí odbočíte doprava z kopce podél lesa.

Přejedete rovně místní okresku, krátce vystoupáte a potom po cestě sjedete až ke třem novým rybníkům Pankrác, Servác a Bonifác. Mezi rybníky prudce ale krátce vystoupáte a na rozsetí se dáte doleva po zelené turistické značce. Nyní už jedete po cestě stále rovně, ještě jednou si užijete táhlejší stoupání a poté už z mírného kopečka dojedete k dolní stanici lanovky.

Tipy:

Trasu lze bez problémů absolvovat na univerzální koloběžce jako je třeba Kostka Tour Max, nicméně pokud vlastníte nebo s i můžete vypůjčit více pro terén zaměřený model (např. Kostka Mushing Max), tak tato trasa je pro něj jak stvořená.

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost