Výlet pro celou rodinu z Aše do Františkových Lázní
Bóža Bílek
blue
Hodně pohodový výlet Chebským lesem, kde potkáte minimum turistů. Většina cesty vede přírodou po cestách, a i úseky po místních silničkách jsou krásné a téměř bez provozu. Lze absolvovat s většími dětmi, po cestě je i řada míst na občerstvení, v sezóně pak můžete po cestě sbírat lesní plody. Borůvčí je zde hodně a hub také. Atraktivní je i závěrečný průjezd lázeňským městem Františkovy Lázně.

Žst. Aš, kam dorazíme vlakem z Františkových Lázní (neplacené parkoviště před nádražím, jinak placené o kousek dál).

Náročnost je na pomezí modré a červené. Technicky je trasa velmi příjemná, vede převážně po cestách nebo místních silničkách s velmi dobrým hladkým asfaltem. I úseky po lesních cestách jsou velmi dobře sjízdné. Trasa má také ideální profil, na začátku je prudší stoupání, kde většina koloběžku střídavě povede, zbytek trasy pak nabízí táhlá mírná klesání a houpavý profil. Trasu mohou bez problému absolvovat i začátečníci, kteří si troufnou na 30 km. Bonusem je pak převýšení, které naberete díky jízdě vlakem.

Po výstupu z vlaku v Aši se vrátíte kousek proti směru příjezdu k přechodu přes trať a hned za ním se dáte doleva podél trati. Na druhém rozcestí před vjezdem do lesa odbočíte doprava mezi domky mírně do kopce, asi po půl km odbočíte doleva mírně z kopce a na nejbližším rozcestí odbočíte doprava. Po chvíli navážete na značenou cyklostezku EV13. Podél parku po levé ruce dojedete ke kruhovému objezdu, za nímž pokračujete rovně mezi domy až na Goethovo nám. Zde před parkovištěm odbočíte doprava vzhůru k lesu, který projedete až dorazíte ke sportovnímu areálu Vrch Háj. Zde najdete nejen občerstvení, ale i inline dráhu a polyfunkční hřiště.

Pokračujete po hladkém asfaltu po silnici, na „téčku“ jedete rovně po travnaté zkratce a poté dvakrát doleva z kopce. V krásném prudkém sjezdu dorazíte na křižovatku v Dolních Pasekách, kde se dáte prudce doprava a pokračujete údolím proti proudu potoka Bílý Halštrof. Mírně do kopce dojedete na rozcestí, odbočíte doleva a hned poté doprava kolem rybníka Vernéřov. Ten objedete a po pěkné asfaltce pojedete necelý kilometr k odbočce doprava (za zatáčkou) , navážete na cyklotrasu č.2062.

Trasa Vám tu bude pěkně ubíhat, na rozcestí pokračujete rovně až k výrazné vracečce doleva. Odtud už se krásně povezete převážně z mírného kopečka až do cíle. Držíte se značené cyklotrasy č.2057, ve vesnici Výhledy odbočíte doprava až k rozcestí Skalka u Hazlova, kde se dáte doleva. V orientaci Vám pomůže i modrá turistická značka, která Vás dovede až do pěkného městečka Hazlov. Zde se můžete i občerstvit.

Po modré pak pokračujete dále až k odbočce ke hradu Seeberg, který stojí za krátkou zajížďku (asi 300 m). po žluté turistické značce se vrátíte k rozcestí a pokračujete doprava, držíte se žluté turistické značky (a značené cyklotrasy EV13). Ta Vás dovede k rybníku Amerika , kde se můžete koupat, občerstvit nebi půjčit loďku. Odtud už je to jen kousek k žst. Františkovy Lázně. Koloběžka Vám umožní klidný průjezd parky.

Prohlídka Františkových Lázní – koloběžka je opravdu ideální prostředek pro tuto aktivitu. Parky jsou poměrně prázdné a můžete zde bez problémů popojíždět, samozřejmě s respektem k ostatním návštěvníkům.

Koupání v rybníku Amerika u Františkových Lázní. Nezapomeňte si přibalit plavky!