Výlet z Kraličáku do Starého Města kolem Pankráce Serváce a Bonifáce
Bóža Bílek
blue
Pohodová trasa s využitím lanovky, sjezdu do Hynčic a dále kolem nových rybníků přes Staré Město zpět. Ideální na dopolední výlet třeba i s dětmi. Pokud budete mít chuť, můžete si na cestě ze Štvanice vyzkoušet se svou koloběžkou i část trailů, nebo se vykoupat v rybníku Úžas.

Na parkovišti u lanovky ve Stříbrnicích, kterou se vyvezete na vrch Štvanice. Pokud přijedete vlakem, můžete trasu nastoupit na železniční stanici Staré Město pod Sněžníkem.

Technicky i převýšením poměrně jednoduchá trasa, jen část nad rybníky a kolem nich vede po mírně rozbitém povrchu. Pokud se chcete úplně vyhnout jízdě terénem od vrcholu lanovky, můžete bez problémů objet po silnici.

Od horní stanice lanovky sjedete na opačnou stranu kopce cca 150 metrů a dáte se na cestě doprava z mírného kopečka. Nebo můžete využít i zábavný „trail“ lesem, který zkušenější jezdci projedou i na standardní koloběžce, jen si musí občas lehce nadskočit. Asi po půl km dojedete na rozcestí, po silnici se dáte doleva dolů, kde asi po 30 metrech odbočíte doleva na vyjetou polní cestu.

V pohodě v mírném klesání dojedete k rybníku Úžas, kde se můžete občerstvit nebo si i zaplavat. Za rybníkem pojedete dolů z kopce kolmo ze svahu a asi po 250 metrech odbočíte doleva na polňačku, po chvíli najedete na asfaltovou silničku a pokračujete kousek mírně do kopce na horizont. Z horizontu máte pěkný výhled do kraje, nalevo pod sebou vidíte tři rybníky. V prudším sjezdu k nim sjedete, držíte se vlevo a za nimi po krátkém prudkém stoupání narazíte na zpevněnou cestu, kde odbočíte doleva, po zelené turistické značce.

Z kopečka dojedete k železnici, za ní pokračujete dále vzhůru do centra Starého Města. Pojedete náměstí, na konci odbočíte doleva po silnici, která Vás povede přes Vrbenský potok do mírného stoupání po pěkné asfaltce až k cca 2 km vzdálené odbočce na Stříbrnice (Kraličák). Na závěr už jen dojedete něco přes kilometr k dolní stanici lanovky.

Pokud máte dostatek energie a chcete ušetřit za lanovku, máte možnost zdolat kopec na Štvanici (cca 250 výškových metrů) po silnici (směr chata Návrší, na rozcestí doleva po žluté a na dalším zase doleva po modré)

Staré město – informační centrum, vyhlídka z radniční věže, občerstvení.