Z Černého Dolu na Černou horu
Gábina Kohlmannová
black
Ne
Krkonošská zážitková trasa, na které si užijete stoupání nádhernou horskou přírodu i parádní sjezd z Černé hory, okořeněná několika zajímavými naučnými stezkami, které vám přiblíží historii a přírodní krásy našich nejvyšších hor.

Černý Důl – neplacené velkokapacitní parkoviště u skiareálu

Vzhledem k převýšení náročnější horská trasa s úvodním delším stoupáním. Trasa vede členitým terénem po dobře značených cyklotrasách, převážně po asfaltkách a zpevněných cestách. Možnosti občerstvení během cesty.

Z centrálního parkoviště se vraťte k silnici a dejte se po ní doleva. Čeká vás stoupání Černým dolem, nejprve kolem malebných chalup a pak už stinným lesem, stále podél horské říčky Čistá. Po třech kilometrech dorazíte k rozcestníku u hornické naučné stezky Berghaus, mapující historii krkonošské těžby (zajímavý pěší okruh s informačními tabulemi měří necelý kilometr).

U dalšího rozcestníku, přibližně po půl kilometru, odbočíte ze silnice vpravo a pokračujete ve stoupání po úzké starší asfaltce stále lesem (cyklotrasa K19B a žlutá turistická značka). Po dvou kilometrech odbočíte na rozcestí Luční svážnice vpravo na 1. krkonošskou cyklo naučnou stezku, která vás provede podél klidové zóny NP úbočím hory Zrcadla s nádhernými výhledy na Sněžku a Lučiny a dále pak kolem oblíbené Černé boudy, kde si můžete na letní terase vychutnat zasloužené občerstvení a opět krásné výhledy na krkonošské hřebeny

Od Černé boudy pokračujete po Černohorské silnici kolem dalšího občerstvení „Kiosek u staré lanovky“ (můžete se zde zároveň zajít podívat k nedaleké rozhledně Panorama, upravené z bývalého nosného mostu původní lanovky a poskytující panoramatické výhledy nejen na Krkonoše, ale široko daleko do Česka i Polska).

Od rozcestí u horní stanice lanovky si potom určitě užijete parádní šestikilometrový sjezd po hladké asfaltce klikatící se pod lanovkou úbočím Černé hory až k Hoffmanově boudě (tento úsek je využíván také pro koloběžky z půjčovny v Janských Lázních). U Hoffmanovy boudy pak přejedete přes hlavní silnici na protější parkoviště u známé Stezky korunami stromů a pokračujete dál vpravo po cyklotrase K4301. Čeká vás poslední část naší trasy, která vede do Černého Dolu přes romantickou vyhlídku nad Bolkovem a dále Zrcadlovým údolím (naučná stezka sv. Barbory) po lučních i lesních cestách s několika náročnějšími úseky. Případně můžete od Hoffmanovy boudy dojet do Černého Dolu přímo po hlavní, poměrně hodně frekventované silnici.

Hornická naučná stezka Berghaus.

Černohorské rašeliniště – oblíbená naučná stezka s povalovým chodníkem a s vyhlídkovou věží nedaleko Černé boudy.

Rozhledna Panorama na Černé hoře.

Krkonošská stezka korunami stromů (www.stezkakrkonose.cz)

Naučná stezka okolo vápencového lomu v Černém Dole, odkud vede unikátní osmikilometrová nákladní lanovka do Kunčic nad Labem.