Z Domažlic na výhled ke Kozinovu pomníku a Babylonu
Bóža Bílek
blue
Nenáročná pohodová poznávací trasa přes historické centrum Domažlic, vyhlídku z kopce Hrádek do okolí a následným mírným sjezdem ke koupacímu rybníku Babylon. Atraktivní trasa pro každé období, v létě s možností pěkného koupání. První část vede po místních silničkách s minimálním provozem, takže trasu můžete absolvovat i s dětmi.

Veřejné neplacené parkoviště, které je současně kousek od železniční stanice Domažlice město.

Celá trasa vede po velmi dobrých površích, téměř výhradně po asfaltu. Krátký úsek od Babylonu (asi 2 km) vede po dobré lesní cestě. Nenáročné stoupání je jen v první třetině trasy, potom už následují mírná táhlá klesání.

Pokud přijedete autem, parkoviště se nachází na kraji rozsáhlého sportovního areálu, odkud se vydáte směrem k centru města. Pokud přijedete vlakem, pouze sjedete cca 300 metrů ke kruhovému objezdu, kde už na trasu navážete. Po zelené turistické značce vystoupáte k vrcholu náměstí (stojí za prohlídku), kde pokračujete rovně (cyklotrasy 2283 a 2294), po dlážděné silnici pokračujete rovně, před parkovištěm odbočíte doleva a po vjezdu na hlavní ulici doprava, asi 200 metrů. Trasa 2283 Vás povede doleva mezi domky. Na konci ulice sjedete dolů k parku, kterým projedete doprava. Na konci parku odbočíte doleva, přejedete hlavní a dáte se šikmo doprava ulicí U pískovny, která Vás vyvede z města.

Bez problémů pojedete mezi poli po pěkné cestě až do vesničky Petrovice, kde objedete náměstíčko a rybníček a pokračujete doleva mezi poli. Na křižovatce se dáte doprava do táhlého kopce. Absolvujete jediné výraznější stoupání na trase, místy třeba koloběžku povedete, jsou odtud ale pěkné výhledy do kraje. Opatrně přejedete hlavní silnici, projedete Újezdem a dále vystoupáte až k odbočce na Hrádek. Na vrchol je to ze silnice jen asi jeden km, můžete i vynechat. Pokračujete po silničce, držíte se značené cyklotrasy č.2320 a v pohodě sjedete až k Velkému rybníku (hned za železnicí), kde odbočíte prudce doleva.

Na rozcestí s odpočívkou navážete na pěknou cyklostezku s názvem Čertova NS a lesem v mírném klesání ujedete asi jeden km k odbočce k rybníku Babylon (koupání, občerstvení). Můžete se i zastavit u odbočky k Černému rybníku.

Přejedete po hrázi rybníka a na první odbočce se dáte doleva po pěkné zpevněné lesní cestě, značené jako 3A. Nejdříve velmi mírně do kopečka k trati, za ní už jen po rovině nebo v mírném klesání. Po výjezdu z lesa se bez problémů s orientací držíte značené cyklostezky, která vás povede podél trati a následně i podél potoka Zubřina až k parkovišti.

Centrum Domažlic – zachovalé historické náměstí Míru. Můžete navštívit třeba i po návratu.

Vyhlídkové místo Hrádek, Kozinův pomník a Socha chodského psa.

Babylonský rybník – dobře udržované koupaliště s písčitým povrchem, atrakcemi a občerstvením.