Z Horažďovic podél Otavy do Strakonic
Bóža Bílek
blue
Ideální trasa pro všechny příznivce koloběhu. Od „výkonnostních“ koloběžkářů až po rodiny s dětmi. Cestou vlakem proti proudu Otavy získáte cca 30 výškových metrů, což není mnoho, ale pocítíte je. Po trase je řada možností na občerstvení, koupání, návštěvy památek.

Od železniční zastávky Horažďovice.

Přes délku téměř 24 km se jedná o lehkou trasu dominantně po velmi dobrých površích.

Od nádraží se vydáte po zelené turistické značce směrem do centra. Opatrně pojedete podél hlavní Strakonické ulice. Doporučuji udělat od zelené značky odbočku k Jihovýchodní bráně a projet starými uličkami na náměstí. Kolem kostela potom dolů k řece křivolakými uličkami skrz trhové ulice (Masné krámy, Trhová ulice).

Podél Otavy dojedete k mostu, který přejedete a za ním budete pokračovat doleva po silnici necelých 500 metrů. Odbočíte doleva, sjedete k řece a mezi řekou a rybníkem dojedete po písčité cestě k pomníku krále Rudolfa. Zde doporučuji udělat si krátkou odbočku ke kapli Sv. Anny.

Přímo pod kaplí totiž vyvěrá pramen výborné vody, ke kterému si místní chodí čerpat pitnou vodu. Vrátíte se zpět a pokračujete krásným přírodním úsekem houpavě podél řeky a potom do mírného kopce lesní stezkou. Poté sjedete polní cestou přes Kozlov až k mostu do Střelských Hoštic, kterými projedete a kolem kostela sjedete zpět k řece, sledujete cyklostezku č.1066 nebo červenou turistickou značku.

Asi kilometr za Hošticemi se červená značka stáčí kolmo doleva do kopce. Zde jí opustíte a pojedete podél řeky po pěkné polní cestě až do Horního Poříčí. Za jezem se držíte vlevo a najedete opět na cyklostezku 1066. Následuje opět krásná hlinito-travnatá cesta podél řeky.

Orientace až do Katovic je snadná. V Katovicích sjedete k řece, přejedete most a budete pokračovat podél řeky po pravém břehu. Předtím se ale můžete občerstvit v kempu nebo si i zaplavat nad jezem.

Z Katovic se v tempu projedete po pěkné asfaltové silničce až do Pracejovic, kde před železničním přejezdem odbočíte doleva a pokračujete podél bažantnice po hlinito-písečné cestě až k dalšímu železničnímu přejezdu. Ten přejedete a po silnici pokračujete necelý kilometr k odbočce doleva do kempu Podskalí.

Projedete kempem a přes lávku se dostanete na levý břeh Otavy. Odtud až do Strakonic Vás čeká perfektní cyklostezka s více atrakcemi jako jsou prolézačky pro děti, nářadí pro cvičení atd. Za pivovarem přejedete lávku směrem ke Strakonickému hradu a zámku. Potom už bez problémů dojedete k železniční zastávce.

Udělejte si čas na koupání u jezů. Pokud pojedete s dětmi, kolem cyklostezky ve Strakonicích je také množství atrakcí pro děti (prolézačky atd.). Nenechte si ujít ani prohlídku hradu a zámku.