Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Vzdálenost:
Z Horní Blatné do Karlových Var
red
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
2
Ano
Famózní sjezd výborným terénem. Převýšení získané jízdou vlakem Vám umožní užít si sjezd s převýšením skoro 600 m, toto vše nejen po asfaltu, ale i po lesních stezkách ve výborné kvalitě. Trasa je červená jen proto, že přece jen má 30 km a po trase musíte překonat několik mírných stoupání. Určitě je vhodná i pro rodinné výlety s dětmi.

Začátek trasy:

Parkoviště u horního nádraží v Karlových Varech. Vlaky jezdí každých cca 90 minut, za 40 minut jste v Horní Blatné.

Náročnost:

Trasa je v hodnocení na hraně mezi modrou a červenou. Po krátkém sjezdu od nádraží musíte po minimálně frekventované silnici střídavě jet a tlačit do kopce v délce cca 1,5 km. Poté Vás čeká opravdu dlouhý sjezd po asfaltu. Za Nejdekem je krásná lesní cesta s občasnými kořeny. Na závěr pak musíte projet Karlovými Vary s mírným stoupáním.

Popis trasy:

Od nádraží v Horní Blatné se dáte doleva, přejedete železniční přejezd a sjedete po dobré asfaltové silničce k rybníčku. Poté Vás čeká táhlé, ale mírné stoupání, střídavě popojíždíte, střídavě vedete koloběžku. Jsou zde ale hezké výhledy na okolní krajinu a rozeseté chalupy. Poté Vás čeká hóóódně dlouhý sjezd po krásné asfaltové silnici, okolní příroda vypovídá o nadmořské výšce cca 900 m nad mořem. Až do Nejdeku jedete podél železnice. Projedete atraktivním Nejdekem kolem zříceniny hradu a náměstí Karla IV. A pak stále po silnici dolů, sledujete cyklostezku č.2009. Po přejezdu železnice u zastávky „Nová Role Zastávka“ asfaltová silnice pokračuje do kopce, vy se ale dáte dolů doleva přes přejezd po hlinitopísečné zpevněné cestě (2009A), která dále vede podél říčky Rolavy. Tato část má zcela jiný charakter, vede přírodou na údolím říčky a několikrát křižuje i železnici. Občas se vyskytne nějaký ten kořen, celkem je ale cesta velmi dobře sjízdná, jen je třeba větší opatrnosti. Následně projedete Novou Rolí a po cyklostezce 2009 projedete rozsáhlou koňskou farmou a pokračujete až do Karlových Var. Na konci musíte překonat mírné stoupání k nádraží.

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost