Z Horní Moravy pod hřebeny do Stříbrnic
Bóža Bílek
Mimořádně krásná trasa mimo turistický ruch. Díky výjezdu lanovkou v Horní Moravě Vám bude cesta pěkně ubíhat a budete se moct věnovat mnoha vyhlídkám, sbírání lesních plodin a pohodové jízdě. Ve vrcholné sezóně v srpnu jsem od rozcestí, kudy proudí nahoru na Sněžník davy turistů, potkal jedinou dvojici pěších turistů. Je to samozřejmě dáno tím, že trasa končí v areálu Králičák, odkud se na Horní Moravu v červenci a srpnu dostanete cyklobusem. Ale i mimo sezónu stojí za to si dopravu nějak zorganizovat, třeba systémem dvou aut. Můžete bez problémů pojmout jako celodenní rodinný výlet s dětmi.

U horní stanice lanové dráhy v Horní Moravě. K dolní stanici lanovky se dostanete buď autem, nebo v sezóně také cyklobusem z oblastí Stříbrnice, Staré město, Hanušovice. Ve Stříbrnicích u dolní stanice lanovky je velké bezplatné parkoviště a současně i výchozí zastávka cyklobusu.

Od horní stanice lanovky se vydáte z mírného kopečka směrem ke sjezdovce, kde Vás čeká krátké, ale docela drsné stoupání v délce asi 150 metrů po sjezdovce. Můžete ale stoupat cik-cak a tím si výšlap zpříjemnit. Na cestě se dáte doprava po naučné stezce Most Času a společně s mnoha turisty jdoucími proti Vám se můžete kochat opravdu krásnými výhledy do údolí, na Stezku v oblacích a následně i na Sky Bridge. Asi po jednom km dojedete na rozcestí, kde odspodu proudí davy návštěvníků a vy se následně ocitnete sami v přírodě. A toto bude platit v podstatě pro celý zbytek trasy.

Jedete v mírném klesání lesem po pěkné cestě k rozcestí U sedmi cest, kde odbočíte doprava a po asfaltce pofrčíte z kopce asi 500m k rozcestí (pozor, nepřejeďte, je to prudký vracák). Tady krátce prudce vystoupáte a na dalším rozcestí se dáte doleva po pěkné zatravněné cestě. Opět z mírného kopce dojedete k rozcestí Jasani, pokračujete po cyklostezce dále šikmo dopředu abyste po kilometru dorazili k rozcestí Kaskády Prudkého potoka. Po mírném výstupu sjedete k „Zatáčce smrti“. Název se týká těch, kteří musí zvládnout prudký vracák doprava dolů z kopce. Vy ale v klidu pokračujete rovně. Od zatáčky Vás čeká táhlejší stoupání po standardním písčito-kamenitém povrchu, není prudké, ale moc to nejede. Takže střídavá chůze a koloběh.

Z vrcholu stoupání poté dojedete z kopce k rozcestí Nad Hynčicemi – vlek, odkud začínají opět hezké výhledy do údolí, tentokrát na areál Kraličák. Po výjezdu z lesa, asi po 350 metrech po cestě mezi loukami sjedete k místní silničce. Tady odbočíte doleva a po krásném asfaltu pojedete lesem z kopce, na rozcestí pokračujete 200m rovně a pak odbočíte doprava na louku (je zde značená trasa Kraličáku č.8). Podél lesa a po cestě přes louky sjedete na silnici do Stříbrnic a po chvíli dojedete až k výchozí zastávce cyklobusu.

Stezka v oblacích (Sky Walk) – unikátní rozhledna, cca 100 m po pěšině od horní stanice lanovky. Nabízí výhledy do kraje. https://www.dolnimorava.cz/o-stezce-v-oblacich#utm_source=mapy.cz&utm_medium=ppd&utm_campaign=firmy.cz-13350066

Sky Bridge – visutá lávka přes Mlýnské údolí, nejdelší visutý most na světě, mimořádná atrakce. https://www.dolnimorava.cz/sky-bridge-721#utm_source=mapy.cz&utm_medium=ppd&utm_campaign=firmy.cz-13363231

Bobová dráha v Horní Moravě – dobrý způsob návratu dolů pro pěší turisty. Vede od vrcholu lanovky až k úpatí.

Traily pro koloběžky ve Stříbrnicích – parádně zpracované traily dvou obtížností, množství klopených zatáček a hupů. Pro začátečníky i pokročilé.

Bobová dráha ve Stříbrnicích a řada jiných atrakcí - https://www.leto.mujkralicak.cz/