Z Horního Poříčí do Strakonic kolem Otavy
Bóža Bílek
blue
Ne
Krásná trasa podél Otavy, často těsně podél řeky nejen po dobrém asfaltu, ale po výborných hlinitých polňačkách. Po cestě řada možností na občerstvení, koupání (především u jezů). Trasa je určitě vhodná pro rodinné výlety s dětmi.

Parkovací plocha v Horním Poříčí za penzionem Kubešův Mlýn. Stejně tak je ale možné zahájit trasu i ve Strakonicích u hradu. Pokud ale máte v polovině cesty Strakonice, tak máte více možností na občerstvení i přestávku k prohlídce hradu.

Lehká trasa téměř stále po rovině a po výborných površích.

Od Kubešova mlýna popojedete pár metrů po proudu a narazíte na malou lávku, přejedete slepé rameno Otavy a pokračujete po proudu řeky. Držíte se červené turistické značky asi kilometr, za jezem pak vjedete na silnici a po mostě přejedete na druhou stranu řeky.

Krátce vystoupáte mezi domky zatáčkami a následně se vezete z kopce mezi poli. Podjedete trať a stále po pěkné pěšině pokračujete podél řeky až do Katovic. Katovicemi projedete po silnici nebo přímo podél řeky. Vše je zde upravené, za mostem je vodácký kemp s občerstvením.

Za Katovicemi pokračujete po pěkné, minimálně frekventované silničce do Pracejovic, před přejezdem odbočíte doleva a po štěrkopískové cestě podél bažantnice dojedete k železničnímu přejezdu.

Za ním odbočíte doleva a potom jedete asi kilometr po silničce až k ostré odbočce doleva, hned za začátkem domků (cyklostezka č.1066, zelená turistická značka). Dále se držíte zelené značky a za viaduktem (areál kempu Podskalí) odbočíte doprava podél trati. Po naučné stezce Švandy Dudáka dojedete až k hradu Strakonice.

Tato stezka vede těsně podél řeky až mírně nad ní. Na dvou místech musíte koloběžku vynést do několika schodů, atraktivita ale stojí za to. Pohodlnější povahy mohou v kempu přejet Otavu přes lávku a dojet do Strakonic po druhé straně, kde je perfektní cyklostezka.

V aktuální variantě si jí ale nechte na návrat. Před hradem odbočíte ze silnice doleva, sjedete k řece a přejedete po lávce. Za lávkou odbočíte vlevo a kolem Měšťanského pivovaru se po cyklostezce podél řeky vracíme. Po krásné cyklostezce dojedeme (po červené značce) až na kraj obce Nový Dražejov.

Červená odbočuje doprava přes silnici, vy se však budete držet řeky po hezké pěšině až do vesničky Střela.

Ve Střele vjedete na hlavní silnici doleva (opět najedete na červenou značku) a opatrně po frekventované silnici popojedete asi 200 metrů k odbočce doleva. Po polní cestě dorazíte do Katovic, u mostu zabočíte doprava do kopce a na náměstí hned doleva (od mostu se držíme cyklostezky č. 1066). Po hlinito-písčité cestě mezi řekou a lesy nebo poli dojedete až k mostu v Dolním Poříčí, kde navážete na cestu, po které jste vyjeli.

Udělejte si čas na koupání u jezů. Pokud pojedete s dětmi, kolem cyklostezky ve Strakonicích je také množství atrakcí pro děti (prolézačky atd.). Nenechte si ujít ani prohlídku hradu a zámku.