Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
z Jedlové podél Kamenice
Bóža Bílek
blue
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
3
Ano
Vyloženě rekreační pohodová trasa po asfaltové silničce pěkným prostředím, jak lesem, tak i pěknými vesničkami Kytlice a Mlýny. Trasa je vhodná i pro děti, přestože vede po silničce, kde mohou jezdit auta, provoz je ale minimální.

Začátek trasy:

ž.st. Jedlová

Náročnost:

Jízdou vlakem získáte převýšení cca 300 metrů, které pak zužitkujete ideálně pozvolným klesáním po celé délce trati, to to vše navíc po výborném hladkém asfaltu. Vhodné pro všechny včetně začátečníků

Popis trasy:

Od zastávky Jedlová se dáte po cestě mírně vzhůru a asi po 200 metrech prudce odbočíte vpravo zpět na lesní cestu, opět mírně do kopce. Toto je v podstatě jediný krátký úsek, který nevede z kopce dolů. Následně pojedete po trochu nerovné lesní cestě z kopce, držíte se červené turistické značky. Postupně dvakrát přejedete železnici, za druhým přejezdem narazíte na asfaltovou silnici, kde odbočíte doleva. Sjedete až na křižovatku u Hraničního rybníka, kde odbočíte doprava. Potom je už orientace velmi jednoduchá, držíte se silnice, užíváte si mírného kopečka. Hezký je i průjezd vesnicemi Kytlice a Mlýny, kde je mnoho krásně rekonstruovaných chalup a udržovaných zahrad. Na kraji České Kamenice přejedete po mostku na druhou stranu řeky a po cyklostezce dojdete až do centra a následně k nádraží.

Tipy:

Na začátku Kytlice můžete odbočit k Lesnímu rybníku, ke je možnost koupání i občerstvení.

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost