Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
z Klášterce nad Ohří podél řeky do Kadaně a zpět po silnici
Bóža Bílek
blue
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
2
Ano
Hezká trasa nejprve podél řeky Ohře až na kraj Kadaně, poté po výborné místní silničce s výhledy na údolí Ohře a okolí zpět.

Začátek trasy:

parkoviště u nádraží v Klášterci nad Ohří

Náročnost:

Lehká trasa vede výhradně po výborně sjízdných površích. První polovina trasy vede po kvalitní cyklostezce podél Ohře až na kraj Kadaně. Po opuštění cyklostezky nutnost nastoupat po asfaltu cca 1 km, poté jízda po minimálně frekventované kvalitní silnici se sjezdy a výstupy.

Popis trasy:

Od nádraží ve Stráži nad Ohří přejedete železniční trať a po zelené turistické značce sjedete na cyklostezku k Ohři. U Ohře zabočíte doleva po proudu řeky. Po cca 1,5 km vás značka vede přes lávku, přejedete Ohři a hned zase odbočíte doleva po cyklostezce, která je velmi dobře značená. Po cestě je mnoho příležitostí k odpočinku a relaxu u řeky, okolí je velmi hezké. Cyklotrasa č.6 Vás zavede až k hrázi vodní nádrže Kadaň, po které přejedete na druhou stranu řeky a pokračujete po atraktivně upraveném „nábřeží maxipsa Fíka“. Na nábřeží je více možností občerstvení.

Na konci nábřeží (asi po 1,5 km) přejedete doprava přes most. Zde Vás čeká táhlé, asi 2 km dlouhé stoupání po silnici až do obce Pokutice. Pozitivem této části trasy jsou výhledy do okolí a od Pokutic možnost užít si rytmické jízdy na koloběžce po asfaltové silnici s povrchem kvality „inline brusle“, nejprve po rovině, následně pak táhlý sjezd až do Rašovic, kde odbočíte doprava dolů a na lávce přes řeku navážete na trasu, po které jste vyjížděli.

Tipy:

Zvažte návaznost na trasu, která vede ze Stráže nad Ohří.

Cyklostezka podél Ohře je tak atraktivní, že určitě není problém vracet se z Kadaně po stejné trase.

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost