Z Kvildy přes Horskou Kvildu srdcem NP Šumava
Bóža Bílek
Houpavá trasa nahoru dolů s mnoha výhledy do okolí. Částečně vede i po silnicích, nicméně můžete trasu absolvovat i s většími dětmi.

Placené parkoviště v Kvildě. Nebo zastávka cyklobusu tamtéž. Trasu můžete zahájit také v Horské Kvildě, kde je více míst k parkování.

Celá trasa vede po velmi dobře sjízdných cestách, ať už jsou to kvalitní asfaltové silnice, cyklostezky, nebo dobře udusané hlinito-štěrkové lesní cesty.

V Horské Kvildě se na křižovatce u kostelíka a Informačního střediska dáte doleva po silnici vzhůru do kopce. Stoupáte kolem horních stanic místních lyžařských vleků s pěkným výhledem do údolí. Orientace je zde jednoduchá, jedete stále po silnici, lesem. Po krátkém sjezdu u výjezdu z lesa nemiňte odbočku doprava, která vede vzhůru podél lesa (cyklostezka č.1042).

Asi jeden km budete stoupat, poté se ale svezete v rychlém klesání. Po výjezdu z lesa se Vám otevře výhled na Horskou Kvildu a roztroušené chalupy. U ohrady s tury se budete držet vpravo, sjedete k Hamerskému potoku a od něj krátce vystoupáte až na hlavní silnici. Hned u trasy je možnost dobrého občerstvení (Hospoda u Krámu).

Na silnici se vydáte doleva mírně vzhůru, minete hotel Rankl a pokračujete dále poměrně výrazně do kopce (asi 2,5 km) směrem na Zhůří. Tím ale absolvujete poslední výraznější stoupání na trase. Až se silnice narovná, svezete se asi 1,5 km k odbočce doprava (na konci lesa). Tady najedete na žlutou turistickou značku (také cyklostezka č.2123). Pojedete pěkným lesem s množstvím borůvčí podél cesty, víceméně po rovině. Minete rozcestí U tří jedlí, pokračujete stále rovně až k rozcestí Ranklovská rovina. Žlutá zde odbočuje doleva ke Zlaté studni, vy se však budete držet cyklostezky 2123, rovně a z kopce. Po pěkné cestě sjedete až k rozcestí U Daniela, narazíte na silnici z Horské Kvildy do Kvildy.

Dáte se po silnici doleva, nejdříve mírně do kopce, potom houpavě bez výrazného převýšení. Po necelých dvou km narazíte po pravé straně na odbočku k Jezerní slati. Je hned vedle cesty a rozhodně si nenechte ujít krátkou návštěvu s malou vyhlídkovou rozhlednou a zpevněnou cestou. Od slatě pak vede podél silnice nová asfaltová cyklostezka. Která Vás v klesání dovede až na kraj Kvildy.

Jezerní slať: naučná stezka s vyhlídkovou věží Vám poskytne krásný výhled na celou oblast, která se nachází v I. zóně NP.

Návštěvnické centrum Kvilda: kromě expozice je součástí centra i jelení a rysí výběh, ke kterým dojdete po Jelení NS.