Z Malého Semerinku do České Kamenice podél opevnění
Bóža Bílek
Pestrá trasa, která vede ze dvou třetin lesními cestami s různými povrchy v dobrém stavu a v poslední třetině nabízí dlouhý sjezd po hladké asfaltové silnici až do České Kamenice. Přestože silnice je málo frekventovaná, není tato trasa příliš vhodná pro děti.

žst. Chřibská

Díky převýšení získanému jízdou vlakem vede převážně z kopce, především ve druhé polovině. V první polovině je trasa trochu náročnější, musíte překonat i stoupání po lesních cestách, kde to tak dobře nejede. Všechny cesty jsou ale bez problémů sjízdné.

Od žst. Chřibská se dáte proti směru příjezdu vlaku po žluté turistické značce po asfaltové silničce, přejedete železnici a pokračujete lesem mírně do kopce, teď už po hlinito-štěrkové hrubší cestě. V následném klesání opustíte žlutou značku doprava z kopce sjedete k železničnímu přejezdu. Hned za ním odbočíte prudce doprava, chvilku pojedete podél trati a poté sjedete k Malému a Velkému Jedlovskému rybníku. Před rybníky na rozcestí odbočíte doleva a pojedete po pěkné asfaltové cestě až k rozcestí, kde odbočíte doprava po červené turistické značce.

Cesta vede nejdřív trochu do kopce, záhy se ale narovná a vy budete pokračovat houpavě po pěkné lesní cestě až sjedete na křižovatku cest a silnic (Křížový buk). Přestože se nabízí červená turistická cesta lesem, vy raději pojedete po silnici, protože lesní cesta je později velmi špatně sjízdná. Sjezd po silnici je ale nádherný, vede Vás pěknou přírodou a užijete si rychlou jízdu. Jen musíte dávat pozor na okolní provoz.

Po příjezdu do České Kamenice přejedete při první příležitosti přes mostek na druhou stranu řeky Kamenice a po cyklotrase č.21 dojedete až na náměstí a poté zpět k železniční stanici.

Trasu si lze zkrátit tak, že vystoupíte na žst. Jedlová, sjedete lesem po lesní cestě k rozcestí za železničním přejezdem a budete pokračovat po červené turistické značce.