Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Vzdálenost:
Z Malého Semerinku do České Kamenice podél opevnění
red
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
2
Ano
Pestrá trasa, která vede ze dvou třetin lesními cestami s různými povrchy v dobrém stavu a v poslední třetině nabízí dlouhý sjezd po hladké asfaltové silnici až do České Kamenice. Přestože silnice je málo frekventovaná, není tato trasa příliš vhodná pro děti.

Začátek trasy:

žst. Chřibská

Náročnost:

Díky převýšení získanému jízdou vlakem vede převážně z kopce, především ve druhé polovině. V první polovině je trasa trochu náročnější, musíte překonat i stoupání po lesních cestách, kde to tak dobře nejede. Všechny cesty jsou ale bez problémů sjízdné.

Popis trasy:

Od žst. Chřibská se dáte proti směru příjezdu vlaku po žluté turistické značce po asfaltové silničce, přejedete železnici a pokračujete lesem mírně do kopce, teď už po hlinito-štěrkové hrubší cestě. V následném klesání opustíte žlutou značku doprava z kopce sjedete k železničnímu přejezdu. Hned za ním odbočíte prudce doprava, chvilku pojedete podél trati a poté sjedete k Malému a Velkému Jedlovskému rybníku. Před rybníky na rozcestí odbočíte doleva a pojedete po pěkné asfaltové cestě až k rozcestí, kde odbočíte doprava po červené turistické značce.

Cesta vede nejdřív trochu do kopce, záhy se ale narovná a vy budete pokračovat houpavě po pěkné lesní cestě až sjedete na křižovatku cest a silnic (Křížový buk). Přestože se nabízí červená turistická cesta lesem, vy raději pojedete po silnici, protože lesní cesta je později velmi špatně sjízdná. Sjezd po silnici je ale nádherný, vede Vás pěknou přírodou a užijete si rychlou jízdu. Jen musíte dávat pozor na okolní provoz.

Po příjezdu do České Kamenice přejedete při první příležitosti přes mostek na druhou stranu řeky Kamenice a po cyklotrase č.21 dojedete až na náměstí a poté zpět k železniční stanici.

Tipy:

Trasu si lze zkrátit tak, že vystoupíte na žst. Jedlová, sjedete lesem po lesní cestě k rozcestí za železničním přejezdem a budete pokračovat po červené turistické značce.

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost