Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Z Mikulova na skok do Rakouska
Ilona Pavlatová
blue
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
3
Ano
Jednoduchá trasa s krásnými výhledy na Pálavu a Mikulov nabízí především pěkné svezení po asfaltu. Nevynechejte návštěvu Mikulova. Prohlédnout si zde můžete historické centrum nebo navštivte některý z místních podniků. Doporučujeme zavítat do Café Bárta, které má terasu s úchvatným výhledem na Mikulov. V Březí se zajeďte občerstvit do Hospůdky na Kovárně, která se nachází přímo na nádraží. V létě zde můžete zavítat také na koupaliště. Příznivci vojenské historie ocení místní bunkry.

Začátek trasy:

parkoviště ul. Nádražní, Mikulov, žst. Mikulov na Moravě, případně žst. Březí.

Náročnost:

Nenáročná trasa, pouze s mírným převýšením, vede po asfaltu, především cyklostezkami nebo po nefrekventovaných silnicích.

Popis trasy:

Z parkoviště odbočujeme vpravo a po 100m znovu vpravo. Za 3,1km přijíždíme po cyklo č.41 na státní hranici s Rakouskem a dál jedeme ještě 200m rovně a po té zahýbáme vpravo na cyklostezku 8-GLR. Stejnou cestou pokračujeme 7,8km a následně odbočujeme vpravo na cyklo Ahoj sousede. Za 2,6km přijíždíme na státní hranici v Novém Přerově a vracíme se zpět do ČR. 200m za hranicí sjíždíme vpravo na cyklostezku č.41. Za 3,9km se stáčíme vpravo a za 6,7km přijíždíme na rozcestí, kde odbočujeme společně s cyklostezkou č. 41 vlevo a vracíme se zpátky k parkovišti.

Tipy:

Mikulov, www.mikulov.cz

Koupaliště Březí, www.breziumikulova.cz

Galgenberg - www.galgenberg.at – sklepní ulička. Je zde 184 sklípků dosahujících stáří až 300let.

Hospůdka na Kovárně – nádraží Březí

Café Bárta – Mikulov, www.penzion-mikulov.cz

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost