Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Z Moldavy v Krušných horách přes Fláje do Mostu
Zdeněk Pergl
blue
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
3
Ano
Tato trasa je parádní v parném létě, kdy na horách není takové teplo. Nahoru se vyjede vlakem. Trasa vede po planině Krušných hor a kolem vodní nádrže Fláje, která je zásobárnou pitné vody pro města pod horami. Po vystoupání od přehrady je odměnou skoro 10km dlouhý sjezd dolů do údolí. Dále pak je možné vidět Mostecké jezero a letiště.

Začátek trasy:

Trasa začíná na nádraží na Moldavě, kam vás vyveze Moldaváček. Ten jezdí z Mostu, kde si u nádraží můžete nechat auto. Vyjděte z nádraží a dejte se doprava a po cyklotrase 3010 po necelých třech km dojedete do samotné obce Moldava.

Náročnost:

Trasa vede převážně po zpevněných cestách, ale jsou tam mi nezpevněné úseky, které nejsou vhodné pro silniční koloběžku. Doporučuji gravelovou.

Popis trasy:

Na začátku obce u pomníku těžby fluoritu se dejte doprava do mírného kopce. Projedete kolem místního zemědělského areálu a pokračujete po panelce dál nahoru.  Panelka postupně přechází v mírné klesání a po necelých dvou kilometrech ústí na místní horskou silničku, po které doprava dolů dojeďte 7,5 km až na hráz vodní nádrže Fláje.

Hráz přejeďte a na jejím konci se dejte doleva na silnici která lemuje přehradu směrem na Klíny. V místě kde se silnice zvedá od přehrady odbočte na obslužnou asfaltku a po ní pokračujte asi 3,5 km kolem přehrady po cykotrase č. 23.

Po 3,5 km cyklotrasa č. 23 opouští přehradu a zvedá se do mírného kopce. Asi 4 km, které jsou stále  do kopce, je dále lemována plotem Flájské obory. Po 4 km stoupání končí a vás čeká příjemná cesta dolů přes Dlouhou Louku až do Lomu u Litvínova, kam je to necelých 9 km, na kterých ztratíte skoro 500 výškových metrů. Sjezd končí na Krušnohorské ulici v Lomu.

V Lomu odbočte doleva a pokračujte po cyklotrase 3073, která vás asi po 4,5km přivede k Mariánským Radčicím. Na křižovatce se dejte doleva a projeďte celou vsí. Na konci se dejte doprava  a asi po 500 m dojeďte k silnici. Tu překročte a pokračujte dále po šotolinové cestě ke dvěma rybníkům.

Cesta vede dále mezi nimi a pak se zvedá nahoru a vede asi 400 m do mírného kopce. Má nezpevněny povrch, takže zřejmě budete tlačit. Nahoře se kříží s jinou cestou, vy ale pokračujte dolů směrem k jezeru. Opatrně, cesta je nezpevněná. Od křížení je to necelý kilometr k silnici, které vede kolem jezera.

Tu přejeďte a po souběžné cyklotrase pokračujte doleva. Po cyklotrase pokračujte kolem odkaliště Venuše až na silnici Litvínov-Braňany. Po ní se dejte doprava, ale do Braňan nedojeďte. Po necelé kilometru je odbočka vpravo do kopce, která je zkratkou k silnici Braňany-Most, na kterou asi po kilometru ústí. Jeďte po té silnici asi 400m a odbočte vlevo na šotolinovou cestu. Cesta vede mezi zatopenými pískovnami a ústí opět na silnici Braňany-Most.

Po ní pokračujte asi 1km po rovince kolem mosteckého letiště, které je po levé straně, a pak asi po 2km sjezdu odbočte doleva do Rudolic. Ty projeďte a na jejich konci je most přes železniční koridor, který přejeďte a dejte se doprava. Ze silnice přejděte na souběžně vedoucí chodník, po kterém kolem bývalého autobusáku dojeďte až na mostecké nádraží.

Tipy:

Ze silnice Braňany-Most si udělejte odbočku na místní letiště, kde se můžete v místní bufetu občerstvit.

Na hrázi Flájí bývá možnost občerstvit v místním infocentru.

Trasu si je možno zkrátit nastoupením do vlaku až Litvínově. To nese ale jedno riziko. Může být problematické se do vlaku s kolem dostat. Je už dost zaplněný z Mostu, kde začíná.

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost