Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Z Mostu do Loun se podívat na největší kolo na světě
Zdeněk Pergl
blue
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
2
Ano
Trasa vede většinou po zpevněných cestách a místních silnicích okresů Most a Louny. Zavede nás k modelu největšího kola v ČR. K začátku trasy se dopravíte vlakem z Loun.

Začátek trasy:

Trasa začíná před nádražím Most, od kterého se vydáme nahoru po Moskevské ulici. Můžete si vybrat, buď zahájíte výlet z Loun a vlakem přijedete do Mostu, nebo vyjedete z Mostu a vlakem se vrátíte zpět.

Náročnost:

Na trase nejsou žádné těžké úseky. Obsahuje pár stoupání, která ale nejsou nikterak dlouhá a prudká. Po nezpevněném povrchu pojedete celkem asi kilometr a půl.

Popis trasy:

Trasa začíná před mosteckým nádražím, z kterého se vydejte nahoru po Moskevské ulici. Na ní je vedle čtyřproudé silnici na širokém chodníku značená cyklotrasa. Jakmile se chodník stočí, stejně jako celá Moskevská ulice, doprava, tak hned za zastávkou MHD využijte přechod a přejeďte širokou silnici. Pokračujete dál doprava k centru po chodníku. Po necelých 200m odbočte z chodníku doleva do mírného kopce a jeďte po asfaltovém chodníku parkem Šibeník. Z něj je asi po třiceti metrech odbočka do trošku většího kopce. Tady asi budete tlačit, konec ale není nijak dlouhý, Asi po 100m jste nahoře.Odbočte doleva na asfaltový chodník, který se stáčí doprava mírně dolů a pak hned nahoru. Pak se kříží s jiným. Vy jeďte rovně. Dojeďte k dalšímu příčnému chodníku. Za ním už pokračujte po šotolinové cestě, která vás dovede k mosteckému lanovému centru a rozhledně na Šibeníku. To centrum je již vidět dříve. Zde je možnost občerstvení.Z lanového centra se se po šotolince a následně po asfaltové cestě dostanete přes park až k přechodu přes ulici. Tu přejeďte a vydejte se doleva dolů. V dáli je vidět křižovatka s malým kruhovým objezdem a benzínovou pumpu. Jeďte stále po chodníku (je na něm vyznačená cyklotrasa) až k této křižovatce. Projeďte zastávku MHD a odbočte doprava, stále se držíe na chodníku, který se také doprava do kopce stáčí. Po chodníku vyjeďte až ke kruhovém objezdu. Ten projeďte rovně a hned za ním přejeďte tu ulici a zajeďte do parku. Parkem pojedete dolů až k rekreačnímu areálu Benedikt.

Areál objeďte po cestě pro bruslaře kolem motorestu a tenisového kurtu a následně po náspu. Z náspu je vidět po pravé straně volnočasový areál s několika hřišti (tenis, plážový volejbal,…). Na jeho konci bruslařská dráha zatáčí doprava. Vy ale jeďte rovně do kopce až k výpadovce z Mostu na Prahu. Výpadovku přejeďte rovně na šotolinovou cestu, je po levé straně lemována několika kapličkami a vede ke vtelenskému kostelu. Ten objeďte zleva a a pokračujte rovně po komunikaci, která přejde do mírně kamenité cesty. Cesta asi po 50m ústí na panelovou komunikaci, která slouží jako příjezdová k jezdeckému klubu, který je možno vidět nalevo.Pokračujte rovně po panelce, až se změní v asfaltku. Po levé straně mějte jablečný sad a dojeďte na křižovatku. Na ní se dejte doleva dolů a pokračujte po silnici, která se postupně zvedá. Po levé straně stále mějte sad. Po jeho skončení se silnice stáčí doprava a vede zase dolů z mírného kopce. Asi po 400m je zatáčka vlevo a silnice pokračuje do kopce. 300m kopec vyjeďte až ke golfovému hřišti, které projeďte napříč po asfaltové cestě. Ta je na svém začátku i konci ohraničena závorou, které se dají ze strany objet.Po projetí druhé závory pokračujte dál po asfaltce, která vede mírně z kopce. Po levé straně mějte jezírko. Asfaltka se stáčí doleva a doprava a změní se v šotolinovou cestu. Po pravé straně máte plot areálu místního Hipodromu. Tady začíná cyklotrasa 3111. Pokračujte po šotolinové cestě asi 500m napříč přes louku.

Šotolinová cesta na konci louky přejde v asfaltovou. Pokračujte po ní, asfaltka docela prudce klesá v levotočivé zatáčce, která přechází v mírněji klesající pravotočivou, a končí na panelkách. Jedna vede vlevo, vy jeďte rovně na druhou, panelka postupně začne klesat.Po pravé straně bude zemědělský areál, pak začátek obce a železniční viadukt. Podjeďte jím a vjeďte na jakousi místní náves. Po pravé straně je Líšnický zámek, který je nyní využíván místními zemědělci.Pokračujte rovně stále po trase 3111 ven z obce. Na jejím kraji na křižovatce jeďte rovně. Silnice se zvedá do mírného kopce mezi poli. Na konci je vidět obec Koporeč.Asi po 500m od křižovatky cyklotrasu kříží cyklotrasa 3106, která vede po tělese bývalé tratě. Odbočte na ní doleva a jeďte po ní asi 2km až dojedete k místní silnici u vyhořelé stromu.Tady cyklotrasu, která se stáčí doleva dolů, opusťte a odbočte doprava do kopce a jeďte po silnici asi jeden kilometr až k areálu prodejny BEST - betonové stavby. Areál objeďte zleva. U výjezdu z areálu je přes louku cesta.Po ní opatrně, je hrbolatá. Cesta asi po 100m ústí na starou asfaltku, která ústí asi po 2km na silnici nad elektrárnou Počerady. Nejezděte dolů k elektrárně ale mírně vpravo a pak pokračujte rovně. Silnice se svažuje z kopce. Jeďte po ní a asi po jednom kilometru přijedete do Postoloprt.

Zde jeďte přes koleje a na křižovatce v obci jeďte dál rovně. Silnice opouští obec a mírně se zvedá, aby pak klesala do Břvan. Do nich je to z Počerad asi 3km. Před obcí je ještě železniční přejezd. Dojedete do obce na křižovatku, kde odbočíte doprava. Projedete obcí, po levé straně je kostelík, až k železničnímu přejezdu. Za přejezdem odbočte doleva ven z obce.Silnice vede po okraji CHKO České Středohoří. Po dvou kilometrech projedete samotou Nový dvůr a po dalším kilometru dojedete do Lenešic. Po pravé straně budete mít docela velký rybník. Na jeho konci se silnice stáčí mírně doleva. Doprava je odbočka kolem rybníka. Vy ale jeďte rovně a v obci se napojte na modrou značku, která vás provede Lenečicemi, kolem hřbitova a pod hlavní silnicí až na začátek Loun, zde pak zahrádkářkou kolonií a parkem až k mostu přes Ohře.Přejeďte most a za ním se dejte vlevo na cyklostezku, která vede nad řekou a pod centrem města. Cyklostezka ustí na ulici, po které pokračujte asi 200m po ní a pak zbočte doprava. Dojeďte až ke kruhové křížovatce a na ní se napojte na žlutou značku a jeďte doprava po ní. Asi po 700m vás dovede až k modelu největšího kola na světě. Od modelu kola se pak dáte doleva dolů a ulicemi města dojedete asi po 1,5km na nádraží.

Tipy:

Model kola je 27 m dlouhý a 14 m vysoký. Průměr kol je 10 m a rozpětí řidítek je 6 m. Jedná se již o druhý obří model kola na tomto místě, původní model se zřítil při silném větru v roce 2019.

U velkého kola se můžete po cestě občerstvit v rodinném povovaře Zichovec. Ten byl otevřen v roce 2016. Nachází se v bývalých Lounských kasárnách v objektu cvičné tankové střelnice. Vaří piva pod názvy Krahulík, Černé, Magor a Zichovec IPA.

Kolo stojí v areálu společnosti Seko Aerospace, je zde i minizoo, které je od května 2017 přístupná také široké veřejnosti.Kromě modelu kola je k vidění i skutečné letadlo Jakovlev Jak-42 a vrtulník.

V Lounech po přejetí mostu je možno odbočit doprava a po cyklotrase 6. Ohře se zajet podívat do Archeologického skanzenu Březno. Skanzen vznikl na základě velkoplošného archeologického průzkumu, prováděného na této lokalitě v průběhu padesátých až sedmdesátých let. Najdete zde mnoho obydlí. Jedním z nich je dlouhý dům z mladší doby kamenné s kůlovou konstrukcí. Další zajímavou budovou je raná slovanská chata z 6. století, která je z části zahloubená do země. V obydlích se dá přežít i v zimě.

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost