Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Z Nové Bystřice přírodním parkem
Bóža Bílek
red
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
1
Ano
Trasa vhodná pro sportovně laděnou projížďku v tempu po dobrém asfaltu, převážně lesem. Také je možné jí zkombinovat se sběrem lesních plodů.

Začátek trasy:

Parkoviště u železniční stanice Nová Bystřice.

Náročnost:

Lehčí červená trasa. Náročnost je dána pouze převýšením, prvním, mírnějším na začátku a druhým, táhlejším a prudším, ve třetí čtvrtině trasy. Jinak je trasa výborně sjízdná a vede výhradně po asfaltu. Stoupání jsou kompenzována táhlým pozvolným sjezdem v poslední třetině trasy. V úseku za Klášterem můžete po rovině a v mírném klesání pilovat techniku jízdy.

Popis trasy:

Z bezplatného parkoviště u železniční stanice krátce pojedete těsně podél trati, asi po 150 metrech za budovou odbočíte po úzké pěšině doleva z kopce a následně se dáte doprava po ulici Stará. V pohodě projedete po minimálně frekventované silničce podél domků až do Albeře, podjedete železniční most a dorazíte na hlavní silnici. Po ní budete pokračovat dále mírně do kopce.

Na horizontu uvidíte Kostel Nejsvětější Trojice, ke kterému sjedete po silnici a hned za ním odbočíte doprava kolem kostela po silničce do lesa. Po dobré asfaltce se v tempu po rovině a v mírném klesání hezky projedete. Na výrazné křižovatce odbočíte doprava, před sebou uvidíte táhlé dlouhé stoupání po rovné silnici.

Zde střídavě pojedete nebo půjdete pěšky, necelé 3 km. Po dosažení vrcholu stoupání Vás čeká opravdu pěkný sjezd, nejdříve lesem, potom podél něj z hezkými výhledy. Sjedete k rybníkům Mitka a Spálený rybník, chvilku po rovině, potom zase z kopce dolů skrz vesničku Artolec až do Nové Bystřice.

Tipy:

Táhlé stoupání si můžete rozdělit přestávkami na sběr hub, borůvek a jiných lesních plodin, možností je mnoho.

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost