Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Z Podbořan na Maledivy a zpět
Zdeněk Pergl
blue
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
2
Ano
Trasa vede pěknou krajinou Podbořanska většinou po zpevněných cestách. Většinu z nich tvoří staré asfaltky a šotolinové cesty, po kterých se dříve hojně pohybovali ve svých autech, BVP a tancích vojáci když jeli na cvičení na Doupov. Zavede do bývalého kaolinového lomu/pískovny u nedaleké Nepomyšle. Je zde krásné mělké jezírko - přírodní koupaliště, kterému se říká Maledivy. Svou přezdívku dostalo toto koupaliště pro úchvatnou kombinaci barev – azurově modré vody a oslnivě bílého písku, které připomínají pláže a moře na Maledivách.

Začátek trasy:

Trasa začíná a končí na nádraží v Podbořanech.

Náročnost:

Trasa je spíše nenáročná. Během trasy nastoupá a sestoupá celkem asi 200 metrů. Stoupání ale nejsou nijak prudká a jsou dobře "dupatelná".

Popis trasy:

Z podbořanského nádraží se vydejte doleva podél kolejí směrem do centra města k hlavní silnici a železničnímu přejezdu přes ní. Tady silnici přejeďte a přejeďte také přejezd a dejte se doprava dolů podél kolejního náspu až dojedete na Hlubanskou ulici. Odbočte na ní doleva a projeďte Hlubany. Po necelém kilometru ulice v obci zatáčí doleva mírně dolů k rybníčku a tvrzi Hlubany. Vy ale odbočte doprava a najeďte na konci obce na cyklostezku do Buškovic. Do Buškovic po ní dojedete mezi poli asi po 1,5 km. V Buškovicích přejeďte potůček a zatočte doprava a vydejte se po staré asfaltce podél rybníčku a toho potůčku do mírného stoupání. Cesta se asi po kilometru stáčí doprava a doleva. Před pravou zatáčkou minete doprava odbočující cesta ke starému asi vojenskému objektu a následně je v levé zatáčce už skoro na konci stoupání přímo vedoucí cesta k Rybnickému Mlýnu. Vy ale pokračujte doleva po cestě, které asi po 500m ústí na silnici třetí třídy.

Po ní dojeďte až k odbočce do pískovny doprava do mírného kopečka. Je tam závora, která se dá obejít. Do pískovny dojedete asi po 200 metrech.Po prohlídce pískovny a třeba i vykoupání se vraťte zpět na silnici třetí třídy a pokračujte po ní dál do Nepomyšle. V obci odbočte doleva na vedlejší silnici vedoucí do Vroutku. Asi po 600 metrech za Božími muky, které jsou vpravo od silnice, odbočte doleva na cestu. Cesta ještě asi kilometr mírně stoupá a pak po dalším kilometru ústí na docela širokou asfaltovou cestu, která dříve sloužila žateckým tankánům, když jezdili z podbořanského nádraží na Doupov. Po silnici dojeďte až hlavní silnici Podbořany-Vroutek. Je to moc hezké asi 4kilometrové svezení po mírně klesající široké asfalce. Ale dávejte pozor! Na cestě se vyskytují nepříjemné díry, nejsou nijak hluboké, ale jsou občas maskované ve stínu stromů, takže při nepozornosti mohou být nebezpečné. Ale když budete pozorní, tak se jim krásně vyhnete. Hlavní silnici přejeďte a vydejte se po souběžně vedoucí cyklostezce zpět do Podobřan. Tam dojeďte až přejezdu, u kterého jste trasu začínali.

Tipy:

Cesta se dá zkrátit. V případě, že se v pískovně zdržíte, tak nemusíte doleva do Nepomyšle, a můžete se jakoby vrátit a ze silnice asi po 800metrech odbočit doprava na tu asfaltku, kterou používali tankáni, když jeli na Doupov.

Cestou není moc možností občerstvení.

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost