Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Z Přeštic podél Úhlavy do Plzně
Bóža Bílek
red
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
2
Ano
Pohodová, lehčí červená trasa, vhodná jak pro odpolední vyjížďku, tak v případě návštěvy zajímavostí a pikniků u řeky i na celodenní výlet. Přestože částečně vede po silnicích, jedná se o minimálně frekventované okresky, takže je trasa vhodná i pro větší děti. Počítá se s využití přejezdu vlakem.

Začátek trasy:

žst. Plzeň Zastávka, můžete ale vyrazit i z Hlavního nádraží Plzeň, odkud vlak vyjíždí.

Náročnost:

Trasa vede naprosto převážně po pěkných asfaltových cestách, částečně také po místních silničkách s velmi dobrým povrchem. Místy trasa vede po polních cestách, které jsou dobře sjízdné. Trasa v zásadě splňuje parametry „modré“ náročnosti, jako červenou jsem jí zařadil pro dvě krátká prudší stoupání s horším povrchem (kameny, kořeny), kde ale stejně většina koloběžku povede.

Popis trasy:

Od žst. Přeštice se vydáte přes ulici z kopce (žlutá tur. Značka), asi po 300 m na hlavní silnici zahnete doleva a hned poté doprava, mírně z kopce. Držíte se vlevo a projedete hezkým parkem dolů až k velké křižovatce Rybovy a Nepomucké ulice (můžete se ale držet vpravo a navštívit Masarykovo náměstí). Křižovatku „cik-cak“ přejedete a pokračujete ulicí V Háječku kolem fotbalového hřiště po pěkné asfaltce směrem ven z města k Úhlavě. Pokračujete asi 3 km po perfektní široké asfaltové stezce mezi loukami, Úhlavu máte po pravé ruce. Po 3 km asfaltka překvapivě náhle končí v louce, pokračujete ale po dobře udusané hlinité pěšině, která Vás dovede do Dolní Lukavice. U kostela odbočíte doprava a poté hned zase doprava po místní okresce.

Bez problémů se svezete po silničce podél řeky asi 5 km, až k mostku do Předenic. Tady ale silničku opustíte a pokračujete rovně po asfaltové stezce, držíte se červené turistické značky. Té se budete držet docela dlouho, až na kraj Radobyčic. Předtím Vás ale čeká řada odboček a změn povrchů. Nejdříve projedete chatovou oblastí, za kterou Vás čeká krátké prudší stoupání lesem po kamenité cestě s kořeny. Takže povedete, ale ne víc než cca 200 metrů. Po lesní cestě se opatrně svezete po lesní cestě z kopce až k řece, podél které dojedete až na okraj Štěnovic. Odbočíte doprava, přes most překonáte Úhlavu a poté si cca přes půl kilometru vyšlápnete do, díky dálnici známého, kopce Valík.

Sjedete do Radobyčic (opouštíte červenou značku), asi za 200 m odbočíte doprava vzhůru. Držíte se trasy NS Údolím Úhlavy. Odtud až do konce výletu pojedete po kvalitní cyklostezce. Po Lemově lávce překonáte Úhlavu a hned odbočíte doprava k Plovárně Hradiště s občerstvením. Za plovárnou vystoupáte do kopce na silnici, kde po 100 metrech odbočíte doleva po pěšině na výšinné opevnění Hradiště. Poté už pojedete převážně z kopečka až ke Škoda Sportparku. Za ním pak pokračujete po cyklostezce podél Radbuzy až k Papírenské lávce, po které přejedete Radbuzu na druhý břeh a poté už do mírného kopečka rovně dojedete k železniční stanici Plzeň zastávka. (pokud byste chtěli dojet až k hlavnímu nádraží, budete pokračovat dále po pravém břehu Radbuzy a na rozcestí odbočíte doprava).

Tipy:

Kdo ještě v Přešticích nebyl, měl by na samotném začátku trasy zajet ke kostelu Nanebevzetí Panny Marie. Jedná se jen o malou zajížďku a prohlídnete si i náměstí.

Po cestě je více možností zajet k řece Úhlavě, udělat si piknik nebo se osvěžit ve vodě.

Po vjezdu do Plzně, kousek za Lemovou lávkou si můžete dát pauzu u jezu na Plovárně Hradiště, kde je kromě možnosti koupání i restaurace.

Hned za plovárnou odbočte ze silnice a projeďte se podél Výšinného opevnění Hradiště, odkud jsou pěkné výhledy do okolí.

Pokud byste do Plzně přijeli autem, přibalte si třeba kolečkové brusle nebo sadu pro pétangue, protože kousek před cílem pojedete po cyklostezce okolo dobře vybaveného Škoda Sportparku. Takže po dojezdu se tam můžete vrátit.

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost