Z Radostic do Želešic okolo mlýnů na Bobravě a zpět
Ilona Pavlatová
blue
Hezká, nenáročná projížďka přírodním parkem Bobrava. Občerstvovacích možností je dostatek spíše v Želešicích, jedna hospoda je i v Radosticích. Celá trasa je převážně o přírodě. Krásně tu je v podvečer za slunečného počasí, kdy má krajina kouzelnou atmosféru.

Žst. Radostice, parkování v Radosticích, v zástavbě

Trasa je nenáročná. Za sucha jsou všechny cesty bez větších obtíží sjízdné. Většina trasy vede po lesních a polních cestách nebo asfaltových cyklostezkách. V krátkém úseku pojedete i po méně frekventované silnici. Na trase je pouze malé převýšení, ale na pár místech je cesta kamenitá a hůř sjízdná. Vždy se jedná pouze o krátký úsek.

Přijedete-li do Radostic vlakem, vydáte se od zastávky vlevo a po lesní cestě budete pokračovat cca 900m k hlavní silnici, kde odbočíte vpravo (červená turistická značka) a po 600m vlevo na u. Mlýnská.

Na křižovatce s ul. Mlýnská a Pod Sirotkem odbočuji vpravo a pokračuji okolo koní po cyklostezce Bobrava 800m k Radostickému mlýnu. Po cca 200m přijíždím k mostu, ten přejíždím a jedu 2km po pěkné cestě, která se postupně mění ve sjízdnou v polní cestu. Za 1,5km přijíždím ke Spálenému mlýnu. Po necelých 2,5km se dostávám k silnici. V tomto úseku budete muset zdolat krátký kamenitý kopec nahoru i dolů, jinak je cesta poměrně dobře sjízdná až k silnici. Odbočuji vpravo na silnici a jedu po ní 200m k rozcestníku Nebovidy-Závist, bus, kde odbočuji vlevo.

Po 150m míjím občerstvení Na ztracence a pokračuji cca 1,5km k Novému mlýnu. Po dalších 1,5 km přijíždím ke kamenolomu, u kterého přejíždím most a po asfaltce pokračuji necelé 2km ke křižovatce s hlavní silnicí v Želešicích, kde odbočuji vlevo. Po 60m, před cukrárnou U Kulaté, odbočuji opět vlevo a držím se modré turist. značky (ul. Vášova). Na křižovatce s ul. Sportovní odbočuji vlevo (70m) a jedu 1,3km k mostu přes Bobravu, za kterým odbočuji vpravo a cca po 400m přejíždím další most zpět a vydávám se vlevo.

Po 1,8km odbočuji vlevo, pokračuji na dřevěný most přes Bobravu (u „Baru na Bobravě“) a jedu pěšinou cca 200m. Na rozcestí odbočuji vpravo a jedu cca1,3km zpět k hlavní silnici, na které odbočuji vpravo a po necelých 350m se vracím vlevo na stezku zpět do Radostic. Dál už je cesta stejná.

Kamenný most u samoty Spálený mlýn

Stezka Pohádkový potok (pro děti)