Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Z Romanshornu do Kostnice podél jezera i vnitrozemín
Bóža Bílek
blue
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
2
Ano
Trasa mapuje švýcarský břeh jezera a lze ji upravovat, zkracovat, kombinovat s jinými trasami. Všechny varianty nabízejí velmi dobrou kvalitu cyklostezek, většinou jsou v této oblasti i značky, že cesty jsou vhodné pro kolečkové brusle. Podél pobřeží vedou koleje, takže lze využít i vlak, případně lodní spojení. Do Romashornu se dostanete buď autem, nebo vlakem i lodí. Romanshorn má přímé lodní spojení s německým Friedrichshafenem, který také stojí za návštěvu. Návštěva Romanshornu se tedy nabízí jak v kombinaci s Friedrichshafenem, nebo s Kostnicí.

Začátek trasy:

V Romanshornu v přístavu, u železniční zastávky.

Náročnost:

Lehká trasa vhodná i pro rodinné výlety s dětmi. Na trase je více možností na občerstvení.

Popis trasy:

Nádraží v Romanshornu objedete a projdete si přístav. Po značené cyklostezce se pak vydáte podél jezera. Tato část městečka je přizpůsobena relaxaci, plavání. Následně sledujete cyklotrasu až k městečku Guttingen.

Zde se buď dáte po značené trase doleva přes železnici, nebo můžete sjet doprava k přístavu a jet podél břehu. Cca půl km před vesnicí Altnau je krátký úsek se zákazem jízdy na kole. Vyplatí se zde jet, můžete pomalu popojíždět a podél břehu naleznete množství skrytých míst k pikniku nebo koupání. Cca po 300 metrech uvidíte nalevo malý kemp u hospodářského stavení, vydáte se mírně do kopce a pak po rovině podél železnice až do Altnau k velkému kempu.

Zde je možno buď dále pokračovat podél železnice až do Kostnice, nebo narušit určitou jednotvárnost a vydat se do vnitrozemí. Cesta skrz Altnau (značená cyklostezka) vede cca 2 km mírně do kopce, dostanete se ale na mírné návrší, ze kterého je krásný výhled na jezero, cesta je lemována ovocnými sady.

Celá cesta do Kostnice pak vede s mírným spádem z kopce. Projedete bezpečně Kreuzlingen (všude jsou stezky pro cyklisty) a přes vnitroměstskou celnici se dostanete do Kostnice.

Tipy:

Koupání po trase

Návštěva Kostnice, především pak promenády

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost