Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Z Třebenic Českým středohořím do Mostu
Zdeněk Pergl
red
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
3
Ano
Krátký popis trasy: Trasa vede z Třebenic Českým středohořím do Mostu, zavede vás i na zříceninu hradu Oltářík.

Začátek trasy:

Trasa začíná na železniční zastávce Šveskové dráhy Třebenice - město.

Náročnost:

Trasa vede po zpevněných i nezpevněných cestách a má docela velké převýšení. Určitě není vhodná pro silniční koloběžku.

Popis trasy:

Začátek trasy je v Třebenicích, kam můžete dojet Švestkovou dráhou, která jezdí mezi Mostem a Litoměřicemi. Pokud se přiblížíte autem, tak je nejvhodnější dojet do Mostu na nádraží. Odtud je to Švestkovou dráhou asi 45 minut do zastávky Třebenice - město. Zastávka je na znamení, to znamená, že se o výstup musíte ve vlaku přihlásit.Ze zastávky odjedete podchodem pod hlavní silnicí. Hned za ním uhnete doleva na šotolinovou cestu, která vede podél té hlavní sinice a asi po 300m jí podchází a pak ústí na místní silnici. Po té silnici jeďte doprava skrz obec Teplá asi kilometr a půl, až na začátek obce Vladislav. Ještě před cedulí této obce odbočte na šotolinovou cestu po okraji pole. Cesta se asi po půl kilometru napojuje na Zlatou stezku Zemí hradů, která je značená červenou turistickou značkou. Stezka doleva stoupá prochází samotou Chrastná.

Samota Chrastná leží na úpatí vršku Třešňovka. Tvoří ji cca desítka nemovitostí podél stoupající asfaltové komunikace, která končí v horní části osady malou návsi. Jejími dominantami jsou zachovalá barokní plastika a novodobá zvonička a také zděný přístřešek se starou pumpou v místě stálého pramene. Je zde možnost se osvěžit. Stezka zde přechází v nezpevněnou cestu po úbočí vršků Třešňovka a Plešivec a asi po kilometru ústí na místní silnici na začátku osady Děkovka.Projedete osadou po sinici doprava nahoru. V osadě minete po levé straně barokní kapli sv. Jana Nepomuckého a po necelém kilometru dojedete k turistickému rozcestníku Ďěkovka. Zde odbočte ze sinice doleva a jeďte po lesní cestě asi 300m k turistickému přístřešku pod zříceninou hrádku Oltářík. Vydejte se doleva na cestu na tu zříceninu, je odtud krásný výhled do kraje. Nejdříve se dá ještě jet, ale později musíte koloběžku vést. Pod samotným vrcholem u turistického odpočívadla je ale lepší ji nechat a nahoru se vydat/vydrápat bez ní. Výhledy stojí za to.

Ze zříceniny se stejnou trasou vraťte až na silnici a pokračujte dál po ní dál stále do kopce. Asi po třech kilometrech budete na vrcholu. Ve stoupání projedete obce Skalice a Dřevce. Dále už budete většinou klesat. Klesejte po cyklotrase 25 obcí Červený Újezd a doleva až do Měrunic. Obcí projeďte a po necelém kilometru přejeďte silnici 257 do obce Žichov. Obcí projeďte. Na jejím konci se silnice mění v polní cestu. Ta zatáčí doleva do kopce a po necelém kilometru vás přivede na silnici na začátek obce Dobrčice. Vy nepojedete do obce, ale dáte se po silnici doleva a asi po 150 metrech odbočte ze silnice na polní cestu. Cesta vede dolů z kopce asi dva kilometry až do obce Korozluky. V obci po místní komunikaci podjedete hlavní silnici 15 a pokračujte dolů až do Sedlece. Obec Sedlec projedete. Na konci se silnice změní v polní cestu a po ní podél trati a pod přemostěním projedete zahrádkářkou kolonií, která je na okraji obce Patokryje. V Patokryjích odbočíte doleva a po mostě pro pěší přejedete vícekolejnou trať na silnici. Po silnici se dáte doprava. Projedete obcemi Obrnice a Chanov. Na konci Chanova za čističkou přejdete ze silnice na místní stezku pro cyklisty a pěší, ta vás dovede až na mostecké vlakové nádraží, kde je cíl cesty.

Tipy:

Z cesty se dá odbočit do obce Vladislav, kde je z trasy viditelný poslední pozůstatek původního hradu Skalka ze 14. století - jeho kruhová věž, tzv. bergfrit. Hrad byl poničen Švédy za třicetileté války a opuštěn. Místo opravy zříceného hradu vznikl vedle barokní zámek. Majitelem zámku je obec a v letních měsících v několika místnostech zámku nabízí k vidění expozici vztahující se k historii tohoto objektu i hradů a zámků v okolí.

Po cestě není moc možností občerstvení. Obce nebo spíš osady kudy se projíždí jsou spíš chtařské a není v nich v provozu nějaké hospoda.

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost