Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Z Wilu podél řeky Thur do Weinfeldu
Bóža Bílek
red
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
1
Ano
Delší trasa, vhodná spíše pro zkušené koloběžkáře. Lze ji pojmout jako sportovní výkon, na kombinaci převážně štěrkopískových a hlinitopísečných cest si můžete vyzkoušet jízdu v intenzivním a rytmickém tempu. Čekají Vás převážně dlouhé rovinaté úseky podél řeky s mírným sklonem. Předpokladem je jízda vlakem z Weinfeldenu do Willu.

Začátek trasy:

Parkoviště ve Weinfeldenu u nádraží. Pokud byste si zvolili delší variantu až do Kostnice, tak doporučuji auto nechat u nádraží v Tagerwilenu u Kostnice.

Náročnost:

Náročnost je dána výhradně délkou v kombinaci s povrchy štěrkopískových a hlinitopísečných cest, které sice výborné, ale přece jen na rozdíl od asfaltu koloběžka po nich tak rychle nejede.

Popis trasy:

Celá trasa je rovinatá s mírným klesáním podél řeky Thur. Thur nemá velký spád, takže i klesání je nevýrazné. Podíl řeky je mnoho možností se vykoupat, i když řeka je tu poměrně mělká. Tato část nabízí možnost jet „v tempu“, bez zatáček a terénních vln.

Z nádraží ve Wilu se dáte doprava podél trati, po cca půl kilometru na kruhovém objezdu pojedete doleva po Lindenhofstrasseca asi 500 metrů, poté odbočíte prudce doprava dolů, podjedete dálnici a pak už po značené cyklostezce poli a podél řeky.

Po cca 5 km stále sledujete cyklostezku, přejedete na pravý břeh přes most a dlouho podél Thuru do městečka Bischofszell. V městečku minete zajímavý moderní kostel a sjedete dolů k řece, kde přejedete přes starobylý kamenný most Alte Thurbrucke (jen pro pěší a cyklisty) a pokračujete až do Schonenberg an der Thur. Přejedete na pravý břeh a pokračujete dále po cyklostezce, která je dobře značená směrem na Weinfelden.

Tipy:

Možnost prodloužení trasy až do Kostnice. Pokud máte energii na větší sportovní výkon, můžete z Weinfeldenu navázat na trasu Weinfelden – Kostnice a celou trasu tak natáhnout přes 50km.F102

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost