Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Záplava zelené při cestě z Bečova nad Teplou do Karlových Varů
Bóža Bílek
red
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
4
Ano
Krásná trasa přírodními sceneriemi se začátkem v kultovním místě uložení relikvie sv. Maura v Bečově nad Teplou, pokračující jízdou po parádních cestách Slavkovským lesem až do finálního průjezdu Karlovými Vary. Začlenění mezi trasy oceněné čtyřmi hvězdičkami budou vnímat především ti, kdo mají rádi výlety v klidu přírody, nevadí jim občas nějaký ten kopeček (i když přesunem vlakem získáte k dobru 130 výškových metrů) a pestré střídání povrchů. Užijete si klid a pohodu v přírodě. Ideální trasa jako celodenní výlet, doporučuji vyrazit co nejdříve.

Začátek trasy:

Vlakem z dolního nádraží Karlovy Vary dojedete do Bečova nad Teplou, odkud začíná vlastní trasa. U nádraží je placené parkoviště (100 Kč/den). Můžete nicméně v pohodě nechat auto v obchodní zóně přes hlavní silnici tam, kde sídlí KGFC, MD, Lidl atd…Po přejezdu mostku se podél Ohře po cyklostezce dos

Náročnost:

Trasa má ideální profil tím, že na začátku si dáte, za čerstva, výrazné stoupání, a poté si ho užíváte v podobě táhlých mírných klesání. Také povrch cest je hodně pestrý, zažijete hladký asfalt, dobře udusané hlinito-písečné lesní cesty, travnaté povrchy. Důležité je, že hrubší povrch má cesta vzhůru na začátku, což tolik nevadí, protože stejně část trasy kolobku povedete. Všechny sjezdy jsou ale zcela převážně mírné a bezpečné a nepředstavují žádný technický problém. Celková délka a profil nicméně vyžadují předchozí zkušenost, takže trasa není ideální pro úplné začátečníky a vyžaduje trochu té fyzické kondice.

Popis trasy:

Po příjezdu do Bečova nad Teplou se po výstupu z vlaku dáte zpět proti směru jízdy, ale hned po cca 150 m odbočíte doprava přes řeku Teplá a za mostkem hned doleva směrem k hradu/zámku. Po jeho návštěvě se vrátíte na trasu a pokračujete směrem vzhůru po místní silnici. Až narazíte na hlavní, popojedete po ní asi 50 m, a odbočíte doleva po značené cyklotrase č.2232. Chvíli jedete podél Bečovského potoka, potom se ale cesta vine poměrně strmě vzhůru po luční pěšině. Na rozcestí za budovou pokračujete stále do kopce po cyklostezce, orientace je jednoduchá.

Ke konci stoupání na kraji lesa odbočíte doleva a hned po cca 200 metrech doprava po pěkné asfaltové cestě. Na rozcestí U Kanonu se dáte doleva a pojedete mírně do kopečka až k rozcestí „U Evige“, kde prudce odbočíte doprava. Držíte se pěkné značené cyklostezky č.2232 a víceméně po rovině dojedete až na rozcestí „U rozcestí“ , kde pokračujete rovně lesem. Takto v pohodě dojedete až do vesničky Český Chloumek. Před Chloumkem si ještě užijete romantickou udusanou cestu přes louku. Z tohoto místa už si až na občasná krátká stoupání užijete jen rovinky a mírné sjezdy.

Z Chloumku následuje pohodová jízda po místní okresce téměř bez provozu až do obce Javorná. Tady před autobusovou zastávkou odbočíte doprava mimo silnici a mírně z kopečka dojedete na rozcestí, kde navážete doleva na cyklotrasu č.2034. Asi po kilometru na hlavní silnici odbočíte doleva a hned poté zase doprava, stále mírně z kopečka. Brzy poté bude trasa značená i jako turistická modrou barvou. Po vjezdu na silnici si užijete krásný sjezd do obce Pila a po krátkém stoupání dojedete do obce Kolová.

Předposlední část výletu je pro „trhače“ naprostá extáze, trasa vede bohatým lesem po parádním povrchu mírně a táhle z kopečka až k mostku přes řeku Teplá. Poté už následuje průjezd těmi nejvíce atraktivními částmi Karlových Varů až k dolnímu nádraží.

Tipy:

Bečov nad Teplou – téměř povinností je navštívit hrad, a především zámek a shlédnout druhou nejcennější zlatnickou památku v ČR - relikviář sv. Maura. https://zamek-becov.cz/cs

Vezměte si s sebou dostatek pití, odvrácenou tváří jízdy panenskou přírodou s absencí turistů je ale i nedostatek možností občerstvení. Na konci trasy je jich ale více než dost.

Karlovy Vary si na závěr trasy určitě zaslouží, abyste nespěchali a užili si všechna atraktivní místa.

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost