Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Ze Špindlu přes Medvědí boudu a Petrovku na Špindlerovku
Gábina Kohlmannová
black
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
3
Ne
Zážitková trasa v nádherné horské přírodě s náročnějším stoupáním z údolí na krkonošské hřebeny, s pohodovým dlouhým sjezdem a se spoustou krásných výhledů v srdci nejvyšších českých hor.

Začátek trasy:

Špindlerův Mlýn – parkoviště 1 (u vodní nádrže Labská, placené, aktuální info viz http://www.sluzbyspindleruvmlyn.cz/parkoviste.html)

Náročnost:

Náročná horská trasa v různorodém terénu - stoupání částečně na těžším kamenitém povrchu (černá cyklotrasa), částečně po horských asfaltkách, panelových a hlinito-písčitých cestách a stezkách. Osmikilometrový sjezd ze Špindlerovky do Špindlu po kvalitní široké silnici s občasným automobilovým provozem. Možnost občerstvení během cesty.

Popis trasy:

Z parkoviště se vydáte vpravo do centra Špindlerova Mlýnu. Od známého Bílého mostu pak pokračujete vlevo podél Labe po cyklostezce K14 kolem lanového parku a skiareálu s dolní stanicí lanovky na Medvědín k rozcestí Pod dívčí strání u soutoku Labe a Bílého Labe. Odbočíte vpravo přes Labe k Dívčím Lávkám (200 m) a dále budete necelé tři kilometry stoupat po silničce (cyklotrasa K15) k Medvědí boudě.

Tady vás čeká náročnější úsek nejprve po luční pěšině vpravo za Medvědí boudou, dále lesní cestou dolů k dřevěnému mostku přes Labe a pak mírné stoupání po úzké kamenité stezce k Davidovým boudám. Náročný terén si vyžádá chvílemi i pěší turistiku, vše vám ale vynahradí otevřené výhledy na nádhernou krkonošskou krajinu. Od Davidových bud pokračujete ve stoupání po asfaltce vlevo směrem na Sedmidolí a poté k Moravské boudě. Čeká vás opět kratší a prudší kamenitý terén, který vyústí v typickou krkonošskou luční enklávu s Moravskou, Novopackou a dalšími boudami, kde naleznete příjemné a zasloužené občerstvení. K nejvyššímu bodu trasy, na Petrovku (1282 m n.m.) vám zbývá už jen půl kilometru.

Z Petrovky se vám pak odměnou naskytne panoramatický výhled na horské masívy a také do polské části Krkonoš a podhůří. Dále pokračujete stále po cyklotrase K15, která se zde napojuje na turisticky frekventovanou Hřebenovku a Cestu česko-polského přátelství. Cyklotrasa vás dovede až na Špindlerovu boudu, kde se můžete opět občerstvit.

Před vámi už je jen pohodový osmikilometrový sjezd po široké kvalitní asfaltce kolem Erlebachových bud (možnost občerstvení) a pak lesními serpentinami (pozor na auta) zpátky k Dívčí Lávce u Špindlerova Mlýnu a už známá cesta přes centrum turistického střediska s komerční, zábavní i odpočinkovou zónou na výchozí parkoviště u vodní nádrže Labská.

Uvedená trasa je fyzicky poměrně náročná (ale zážitková a krásná…), pro pohodlnější koloběžkáře se nabízí ve vybraných dnech možnost dopravy cyklobusem přímo až na Špindlerovku (viz https://www.krkonose.eu/krkonosske-cyklobusy).

Tipy:

atrakce ve Špindlerově Mlýnu (aquapark, lanové centrum, sáňkařská dráha a další)

vodní nádrž Labská

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost