Ze Starého Smokovce na Hrebienok a do Staré Lesné
Gábina Kohlmannová
Při pobytu v Tatrách by vám neměl chybět výlet na nejnavštěvovanější místo v Tatrách, známý Hrebienok. Výstup si můžete případně usnadnit lanovkou a po atraktivním sjezdu zpět do Smokovce vám určitě zbydou síly na druhou část naší trasy, příjemný okruh po cyklostezkách přes Starou Lesnou a Dolní Smokovec.

Vlakové nádraží Starý Smokovec (nebo nedaleké placené parkoviště Tatra)

Trasa má dvě části (lze je také absolvovat samostatně): první úsek vedoucí na Hrebienok je těžší (viz popis trasy), druhý úsek je méně náročný. Trasa vede převážně po samostatných asfaltových cyklostezkách. Možnosti občerstvení během cesty.

Z nádraží se vydejte vlevo kolem pošty k hlavní ulici, po které pak pojedete vpravo asi 200 m, na první křižovatce odbočíte vlevo už na cyklotrasu 2864 vedoucí na Hrebienok. Máte před sebou náročnější stoupání necelé tři kilometry po asfaltové cestě až k hotelu Hrebienok, které si ovšem můžete nahradit pohodlnější variantou, když se rozhodnete využít oblíbenou pozemní lanovku (v květnu 2022 jízdné 10 €).

Na Hrebienku vás čeká kromě občerstvení nádherný výhled na nedaleký Lomnický štít a další dvoutisícovky, cestou dolů (opatrně!!) zase působivé výhledy do podtatranské nížiny a na panorama Nízkých Tater.

Ve Starém Smokovci se na křižovatce dáte vlevo po cestě podél hlavní ulice (Podtatranská cyklomagistrála) a budete pokračovat 4,5 km po cyklostezce mírným klesáním přes Horný Smokovec a Tatranskou Lesnou až ke křižovatce u zastávky električky Stará Lesná. Tady odbočíte vpravo (cyklotrasa 5879) a ještě 3,5 km si můžete užít pohodový sjezd.

Ve Staré Lesné u penzionu Palušák nezapomeňte odbočit doprava a stále po cyklotrase 5879 pokračujte přes Studený potok asi jeden kilometr polní cestou (opět krásné výhledy vpravo na tatranské panorama). Poté vás už čeká mírné stoupání a příjemná lesní asfaltka. Na nejbližším rozcestí se dáte vpravo a cyklotrasa 8860 vás dovede podél přírodní rezervace Poš a dál lesem až k silnici u Dolního Smokovce. Tady se dáte vpravo, po 100 m opustíte silnici a stoupáte vlevo po turistické cestě asi půl kilometru k hlavní silnici a k naší známé Podtatranské cyklomagistrále, po které se vrátíte do Starého Smokovce (už jenom 1 km).