Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Ze Ždírce nad Doubravou k rakovi a zpět
Lída Bouchnerová
blue
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
2
Ano
Nenáročný výlet mírně zvlněným terénem Žďárských vrchů. Většinu trasy pojedeme krásným lesem, kde si můžeme roztáhnout hrudní košíčky a občerstvíme se v hospůdce v Račíně, kde se nachází i minipivovar Richard a jedna ze soch Michala Olšiaka - rak.

Začátek trasy:

Start i cíl je vlaková stanice Ždírec nad Doubravou, kam se dostaneme přímým spojem z Havlíčkova Brodu nebo Hlinska.

Náročnost:

Pojedeme výhradně po asfaltu. Ve Ždírci se musíme vymotat z obce, kousek pojedeme po silnici s provozem, ale ve Žďárských vrších si vychutnáme cesty bez aut.

Popis trasy:

Z haly vlakové stanice ve Ždírci nad Doubravou se dáme vlevo. Když přijedeme k hlavní, přejedeme ji rovně a hned zahneme doleva do ulice Spojovací. Na konci odbočíme vpravo na Chrudimskou ulici, která je současně cyklotrasou č. 5127. Na křižovatce pojedeme doleva na Žďár nad Sázavou. Po pár metrech sjedeme vpravo na cyklostezku, která kopíruje hlavní silnici a po ní dojedeme do Krucemburku. Stále se držíme cyklistického značení a trasy č. 5127. Pojedeme ulicemi Koželužská, Augustina Skřivana. Cyklotrasa poté odbočuje vpravo po mostku přes potok, ale my pojedeme rovně (potok máme po pravici), až dojedeme k hlavní silnici. Tu přejedeme rovně a dáme se do ulice K Dolcům, vede tudy i modrá turistická značka. Míjíme chatovou oblast a první odbočkou se dáme ostře vpravo. Po 300 m zahneme vpravo a přijdeme k hlavní silnici, na kterou se napojíme směrem doleva. Jsme ve Vojnově Městci. Po cca 100 m odbočíme doprava a dojedeme do Radostína. Tato cesta je cyklisticky značena č. 16, 5061 a této trasy se po vyjetí z Radostína budeme držet ještě cca 2,5 km.

Přijíždíme do lesů Žďárských vrchů, které nám budou dělat společnost více než polovinu výletu. Až bude cyklotrasa odbočovat doprava, pojedeme rovně. Po 3 km se držíme vpravo a za chvilku přijíždíme k silnici a setkáváme se s cyklotrasou č. 5061. Odbočíme doprava a za 1,5 km přijíždíme do Račína a za další 3 km do Vepřové. V obci jedeme doprava po hlavní a na konci obce opět doprava na Vojnův Městec, po cyklotrasách č. 5061 a 16. Po 2 km opouštíme obě cyklotrasy, které vedou rovně, my pojedeme doleva po zelené a následně modré turistické značce.

Po 6 km přijíždíme na rozcestí Podhorská louka s turistickým přístřeškem, odbočíme vpravo, ale hned po 200 m odbočujeme doleva, celou cestu nás stále provází modrá turistická značka.Po 3 km na rozcestí Na Javorce se loučíme s modrou značkou, která zatáčí vlevo a my pokračujeme rovně. Za 1300 m nadobro vyjíždíme z lesa, napojíme se na silnici vpravo. Následuje obec Nové Ransko a hned za ní Ždírec nad Doubravou. Po levé straně je benzínka (ulice Průmyslová), odbočíme k ní, přejedeme rovně Chotěbořskou ulici, stále jedeme Průmyslovou ulicí na jejímž konci nás vítá ždírecké vlakové nádraží.

Tipy:

Ždírec nad Doubravou - minipivovar Džekův ranč, vyhlídka na starém vodojemu, nádherná cyklostezka do Krucemburku, na jejímž začátku je bowling bar s pizzérií

Krucemburk - kostel sv. Mikuláše

Radostín - příjemná občerstvovací stanice U Šimáka

Račín - ubytování, minipivovar Richard, socha raka Michala Olšiaka, račínská hospůdka

Nové Ransko - hospůdka, točená zmrzlina hned u cesty

Kdo by si chtěl trasu zkrátit, může jet z Radostína po cyklotrase č. 5061 a 16 doprava (tam, kde jsme chtěli jet rovně) cca 1,5 km k rozcestí Žlábek. Ušetříte cca 10 km, ale zároveň se ochudíte o návštěvu Račína.

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost