Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Vzdálenost:
Chlum u Třeboně kolem Medenice
blue
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
4
Ne
Lehká, a přitom mimořádně atraktivní trasa. Jako kdyby někdo navrhnul ideální „závodní dráhu“ a zasadil jí do krásné přírody. Převážně výborný asfalt, ale také kvalitní hlinito-písečné cesty. Vhodné pro všechny kategorie koloběžkářů, jak pro rodinné výlety a dětmi, začátečníky, tak i pro zkušené, sportovně založené koloběžkáře, kteří si chtějí užít jízdu v tempu. Po cestě je i více možností na občerstvení.

Začátek trasy:

Na náměstíčku u kostela v Chlumu u Třeboně. Trasa by mohla začít i pod kopcem u rybníku Hejtman, ale na náměstí je poměrně hodně místa na parkování.

Náročnost:

Lehká trasa vede výhradně po výborně sjízdných površích, asfaltových nebo pevných hlinito-písečných. Jediné krátké stoupání je v první čtvrtině trasy po lesní silničce k rybníku Medenice, potom už následuje převážně mírné klesání nebo rovinky.

Popis trasy:

Od kostela sjedete na hlavní silnici, po které sjedete z kopce až k levé zatáčce, kde budete pokračovat rovně do zámeckého parku. Projedete parkem podél Koštěnického potoka, u hrázky se dáte doleva a mezi budovami přejedete hlavní silnici a narazíte na rybník Točník.

Točník po pěšině objedete, minete stavení a projedete lesem, narazíte na větší cestu, dáte se doleva, po 300m doprava. Zde Vás čeká jediné výraznější stoupání, asi 700 m po lesní silnici. Minete rybník Medenice, za ním odbočíte doleva a po perfektní asfaltce jedete po lesní cestě, na křižovatce se dáte dolů doleva asi dva km z kopce.

Přijedete na silnici, odbočíte doprava a hned potom doleva a pokračujete podél rybníka Špačkova, lesem nad jeho úrovní. Až přijedete k hrázi, dáte se po ní doleva, následně minete kemp ve Staňkově (možnosti občerstvení i koupání) a sjedete po pěkné asfaltce k rybníku Hejtman. Ten objedete po celé východní straně s výhledy na Chlum. Na hrázi se pak dáte doprava a potom už projdete vedle koloběžky závěrečný kopeček s křížovou cestou až ke kostelu.

Tipy:

V sezóně si udělejte čas na sběr hub a borůvek anebo koupání v některém z okolních rybníků.

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost