kolem Šluknova
Bóža Bílek
Turistická poznávací trasa Šluknovem a nejbližším okolím. V první polovině trasy není na cestách příliš dobrý povrch, na druhou stranu návratová část vede po velmi pěkné cyklostezce hezkou vesničkou Království a domky na periferii Šluknova.

Šluknov, parkoviště u železniční stanice

První polovina trasy je náročnější, kombinuje nepříliš dobré rozbité cesty s několika stoupáními. Cesty ale nejsou nebezpečné a jsou sjízdné. Druhá polovina trasy vede po perfektním hladkém asfaltovém povrchu z mírného kopce.

Od nádraží popojedete na hlavní třídu T.G. Masaryka, dáte se doprava směrem k centru. Narazíte na zámecký park, který opatrně pomalu projedete (zákaz kol), vyjedete na druhé straně a dojedete na pěkné nám. Míru. V polovině náměstí se dáte vzhůru do kopce, po levé straně míjíte zelenou Getsemanskou zahradu s křížovou cestou a Křížovým vrchem, kam můžete bez problémů vystoupat. Poté už po silnici sjedete kolem rybníka k rozcestí, kde se dáte doleva do kopce. Po krátkém výstupu sjedete k ruině budovy bývalých lázní Karlovo údolí, kolem budovy se dáte doleva a pak hned po cestě do kopce lesem doprava.

Dorazíte k železniční trati, držíte se žluté turistické značky. Tento úsek trasy není příliš příjemný, vede do kopce a cesta je nerovná a rozbitá. Lesem dojedete k vesničce Valdek, na silnici odbočíte z kopce dolů doleva, přejedete žel. přejezd a hned za ním odbočíte doprava do lesa. Zde absolvujete poslední krátké stoupání, potom už Vás čeká zasloužená odměna v podobě táhlého sjezdu až k nádraží ve Šluknově. Předtím ale z kopce přejedete přes pole, přejedete potok a po velmi pěkné cyklotrase budete projíždět typickou Šluknovskou zástavbou rodinných domků a zahrad, podél Rožanského potoka.

Cesta je velmi pestrá a užijete si jí. Projedete vesničkou Království, po příjezdu k hlavní silnici ještě odbočíte doprava, objedete rybník, pak přejedete železnici, za ní odbočíte doleva a za chvilku budete zpět u nádraží.

Opatrný průjezd zámeckým parkem Zámek Šluknov a návštěva zámku vybaveného v prvorepublikovém stylu

Krátký výstup na Křížový vrch, po křížové cestě. Z Křížového vrchu je pěkný pohled do okolí.