Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
z Doubice k hranicím NP České Švýcarsko
Bóža Bílek
red
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
3
Ne
Mimořádně hezká cesta v NP České Švýcarsko. První polovina táhle a mírně z kopce po pěkné asfaltové cestě podél Křimice. Po cestě je k vidění řada typických skalních útvarů. Po opuštění údolí Křimice následuje po stoupání cesta lesem a bohatou vegetací. Až na krátký úsek vede trasa mimo silnice, takže jí lze absolvovat s většími dětmi.

Začátek trasy:

Parkoviště ve vesnici Doubice

Náročnost:

Trasa vede po pěkných asfaltových, nebo ve třetí čtvrtině trasy štěrkopískových cestách. Daní za dlouhý pozvolný sjezd je nutnost překonání výškového rozdílu ve třetí čtvrtině trasy. Profil trasy je ale dobrý, klesání je pozvolné a dlouhé. Trasa je po celé délce výborně sjízdná.

Popis trasy:

Z Doubice vyrazíte po silnici do kopce, asi jeden km. Potom následuje sjezd do Kyjova, kde na výrazné odbočce opustíte silnici a zahnete doleva na asfaltovou cestu, stále z kopečka. Tato pasáž až do Zadní Doubice k Hraničnímu mostu je úžasná, perfektní povrch cesty a mírné klesání Vám umožní se za pomalé jízdy kochat okolními scenériemi, které tvoří jak skály, tak i bohatá vegetace podél toku Křinice. Od Hraničního mostu začnete stoupat do kopce po štěrkopískové cestě, čeká Vás asi 3,5 km stoupání, zpočátku mírné, později prudší. Nespěchejte, v klidu jděte, okolní příroda je hezká a odměnou Vám bude ještě jeden sjezd na konci trasy. Po dosažení vrcholu stoupání pojedete lesem houpavě bez problémů, povrch opět přejde na asfalt a na konci trasy se opět přes dva km svezete z kopečka.

Tipy:

Po trase si najděte čas a udělejte si občas pěší odbočku ke skalám.

Pokud budete mít štěstí a vyrazíte po ránu, můžete zaparkovat na menším parkovišti u silnice z Doubice na Kyjov, asi jeden km za Doubicí. Ušetříte si tak kilometr jízdy po silnici do kopečka.

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost