Mohelnice - Olomouc Litovelským Pomoravím
Bóža Bílek
blue
Moc hezká a rozmanitá trasa CHKO Litovelské Pomoraví. Kolem toku řeky Morava je bujná vegetace. Kromě výjezdu z Mohelnice vede trasa mimo silnice, takže je vhodná i pro výlety s dětmi. Po cestě je více možností k občerstvení, bonusem je krásné koupání v písčitém rybníku Poděbrady kousek před koncem výletu. Ideální na celodenní výlet se zastávkami.

žst. Mohelnice (odjezd z hl.n. Olomouc)

Delší trasa, nicméně po pěkných stezkách, díky malému převýšení získaném jízdou vlakem je celá trasa mírně z kopce, s výjimkou krátkého stoupání v Nových Mlýnech. Z Mohelnice do Litovle střídavé povrchy včetně atraktivních hlinitých cest a jízdě po luční cestě, od Litovle pak výborný asfalt.

Od stanice Mohelnice se dáte podél trati zpět proti směru jízdy, po 200 metrech odbočuje silnička doprava, na křižovatce odbočíte doleva podél silnice po cyklostezce. Projedete vesnicí Moravičany, poté dorazíte do Doubravice. Na křižovatce uprostřed vesnice se dáte doleva kolem kapličky, pojedete po pěkné asfaltce podél řeky. Ta později přejde v travnatou cestu přes louky, občas se musíte vyhnout mokrým úsekům. Až narazíte na silnici, odbočíte doleva po modré turistické značce. Kdo nerad terény, může tento úsek objet po silnici tak, že se na křižovatce v Doubravici bude držet vpravo, na další křižovatce pak vlevo a poté odbočí opět vlevo k řece.

Přejedete řeku a po silnici překonáte prudké, ale krátké převýšení. Potom už cesta vede mírně z kopečka lesem, po výjezdu z lesa u zámku Nové Zámky odbočíte prudce doprava, asi po půl km opět přejedete přes most a za ním zahnete doleva, sledujete červenou turistickou značku. Až do Litovle pojedete po krásné cestě po NS Nové Zámky. Nejdříve po asfaltu, potom po pevně ujeté hlinité cestě. Na kraji Litovle se budete držet červené turistické značky (objedete zleva nádražní budovu), ta Vás provede pěkným městem, narazíte i na řadu restaurací. Projedete mezi rybníky a pojedete stále rovně (červená odbočí doprava), vy už sledujete Lesánkovu NS.

Po chvíli opět přejedete řeku Moravu, za mostkem se držíte vpravo a na křižovatce opět vpravo. Průjezd lužními lesy je mimořádný, budete si užívat bujné přírody. Opět narazíte na červenou značku, která Vás dovede až k silnici. Zde se dáte krátce doprava a hned po 250 m zase doleva, pořád po červené. Podél CHKO dojedete až na rozcestí „U Tří Mostů“, kde se dáte doleva po zelené turistické značce. Na křižovatce v Sedlisku opustíte zelenou, pokračujete rovně a cik-cak mezi domky, narazíte na NS Kolkolem Olomouce. Ta na kraji obce odbočuje doprava ze silnice. Po půl km dojedete ke krásnému koupacímu písčitému rybníku. Po trase je více pláží. Za rybníky se držíte vlevo až dojedete opět k Moravě, která Vás dovede až do centra. Jeďte o pravém břehu, cesta je zde hlinitá a pěkná.‍

V případě potřeby je možné zkrátit průjezd Olomoucí.

Nenechte si ujít pěkné koupání před Olomoucí v rybníku Poděbrady

Litovel je pěkné městečko s množstvím vody, udělejte si čas naprohlídku.‍