Celá trasy vede mimo silnici po asfaltové cestě. Trasa je většinou podél vody.
Pouze v jednom místě vede výše od vody. Ve směru proti hodinovým ručičkám je vystoupání na tuto vyšší úroveň snadnější.
Trasu začínáme na hlavním parkovišti nad pláží, kde je možno nastoupit na asfaltovou cestu, po které se vydáme proti směru hodinových ručiček kolem jezera, které vzniklo zatopením bývalého uhelného lomu Most. Trasa nás odvede od pláže dolů z mírného kopce a přivede nás do nově vybudovaného přístaviště.
Trasa dále pokračuje podél vody a v zadní části okruhu se od vody vzdaluje a 300m stoupá. Stoupání je následováno 300m dlouhou rovinkou, která se zahýbá doprava do cca 70m kopečku..
Potom následuje asi 300m dlouhá zvlněná rovinka. Trasa se na jejím konci stáčí doleva a pokračuje nejprudším asi 500m dlouhým klesáním zpět k vodě.
Odtud opět trasa asi 500m mírně stoupá od vody. Stoupání je je zakončeno kratším 100m sjezdem zpět k vodě. Pak již trasa je jen podél vody kolem napouštěcího místa zpět k hlavní pláži a parkovišti.
Celá oblast je nově otevřená a město jí postupně dovybavuje. Na hlavní pláži budou vybudovány místa pro občerstvení.
Cestu je možno si zpříjemnit koupáním. Na koupání doporučuji využít nějaké molo mimo hlavní pláž, která je a bude v létě hodně zaplněná.
K jezeru je možno dojet od mosteckého nádraží podél Rudolické a Chomutovské ulice, kde je cyklistický koridor. Ulice jsou ale dost frekventované a nejsou vhodné třeba pro rodinu s dětmi. Ve výstavbě je však cesta z nádraží podél řeky Bíliny, která bude přístupná podchodem přímo z nádraží.
Určitě doporučuji navštívit i Děkanský kostel a přilehlé labutí jezírko.
Popisovaná trasa není jediná, kterou se dá jezero objet. Dá se využít i nově vybudovaná stezka podél nové silnice z Mostu do Braňan nebo je možno se na koloběžce projet po bývalé Střimické výsypce, kde jsou také asfaltové cesty.
Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.