Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Okolo jezera Most podél vody
Zdeněk Pergl
green
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
3
Ano
Trasa vede kolem bývalého zatopeného uhelného lomu. Jezero bylo nově otevřeno pro veřejnost v září 2020. Vede mimo silnice po asfaltovaných cestách ve směru proti hodinovým ručičkám.

Začátek trasy:

Začíná přímo na parkovišti u hlavní pláže. Parkoviště u jezera je dost často plné. Je možno zaparkovat nahoře u Děkanského kostela, odkud je možno sjet k jezeru po cyklostezce, která je vybudovaná odděleně od příjezdové silnice

Náročnost:

Celá trasy vede mimo silnici po asfaltové cestě. Trasa je většinou podél vody.

Pouze v jednom místě vede výše od vody. Ve směru proti hodinovým ručičkám je vystoupání na tuto vyšší úroveň snadnější.

Popis trasy:

Trasu začínáme na hlavním parkovišti nad pláží, kde je možno nastoupit na asfaltovou cestu, po které se vydáme proti směru hodinových ručiček kolem jezera, které vzniklo zatopením bývalého uhelného lomu Most. Trasa nás odvede od pláže dolů z mírného kopce a přivede nás do nově vybudovaného přístaviště.

Trasa dále pokračuje podél vody a v zadní části okruhu se od vody vzdaluje a 300m stoupá. Stoupání je následováno 300m dlouhou rovinkou, která se zahýbá doprava do cca 70m kopečku..

Potom následuje asi 300m dlouhá zvlněná rovinka. Trasa se na jejím konci stáčí doleva a pokračuje nejprudším asi 500m dlouhým klesáním zpět k vodě.

Odtud opět trasa asi 500m mírně stoupá od vody. Stoupání je je zakončeno kratším 100m sjezdem zpět k vodě. Pak již trasa je jen podél vody kolem napouštěcího místa zpět k hlavní pláži a parkovišti.

Tipy:

Celá oblast je nově otevřená a město jí postupně dovybavuje. Na hlavní pláži budou vybudovány místa pro občerstvení.

Cestu je možno si zpříjemnit koupáním. Na koupání doporučuji využít nějaké molo mimo hlavní pláž, která je a bude v létě hodně zaplněná.

K jezeru je možno dojet od mosteckého nádraží podél Rudolické a Chomutovské ulice, kde je cyklistický koridor. Ulice jsou ale dost frekventované a nejsou vhodné třeba pro rodinu s dětmi. Ve výstavbě je však cesta z nádraží podél řeky Bíliny, která bude přístupná podchodem přímo z nádraží.

Určitě doporučuji navštívit i Děkanský kostel a přilehlé labutí jezírko.

Popisovaná trasa není jediná, kterou se dá jezero objet. Dá se využít i nově vybudovaná stezka podél nové silnice z Mostu do Braňan nebo je možno se na koloběžce projet po bývalé Střimické výsypce, kde jsou také asfaltové cesty.

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost